در کدال منتشر شد؛

گزارش کنترل های داخلی 12 ماهه " ثشاهد "

گزارش کنترل های داخلی 12 ماهه

هیئت‌مدیره شرکت سرمایه گذاری شاهد، اثربخشی کنترل های داخلی حاکم بر گزارشگری مالی را در تاریخ پایان خرداد ماه 96 ارزیابی کرده است. در فرآیند ارزیابی مزبور، از معیارهای ذکرشده در فصل دوم دستورالعمل کنترل داخلی مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار استفاده شده است.

 

سرمایه گذاری شاهد با سرمایه ثبت شده 2 هزار و 706 میلیارد و 632 میلیون ریال گزارش کنترل های داخلی 12 ماهه منتهی به پایان خرداد 96 را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، شرکت سرمایه گذاری شاهد در راستای اجرای دستورالعمل کنترل های داخلی مصوب سازمان بورس اوراق بهادار، گزارش کنترل های داخلی را منتشر کرده است که محدود به کنترل های داخلی حاکم بر گزارش گری مالی در تاریخ 31 خرداد 96 است.

در این گزارش درباره مسولیت های هیات مدیره در قبال کنترل های داخلی تاکید شده است مسئولیت استقرار و به کارگیری کنترل‌های داخلی مناسب و اثربخش، به منظور دستیابی به اطمینان معقول نسبت به قابلیت اتکا و به‌موقع بودن گزارشگری مالی، افشای مناسب و کامل اطلاعات اشخاص وابسته، پیشگیری و کشف به‌موقع تقلب‌ها و سایر تحریف های با اهمیت در گزارشگری مالی، نگهداری مستندات مناسب در خصوص معاملات و رویدادها، منطقی بودن اطلاعات مالی پیش‌بینی شده، مقایسه عملکرد واقعی با بودجه و افشای کامل دلایل مغایرت بااهمیت و افشای فوری اطلاعات مهم با هیئت‌مدیره است. همچنین، مسئولیت ارزیابی و گزارشگری کنترل های داخلی مذکور بر عهده هیئت‌مدیره است.

در خصوص چارچوب کنترل های داخلی نیز قید شده است: شرکت، مدیریت ریسک و کنترل داخلی را در فرآیند کسب و کار خود یکپارچه کرده و اجزای چارچوب کنترل داخلی شامل محیط کنترلی، ارزیابی ریسک، فعالیت‌های کنترلی، اطلاعات، ارتباطات و نظارت را مطابق با مفاد دستورالعمل کنترل داخلی مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار، طراحی، مستقر و اجرا کرده است. سامانه کنترل داخلی، صرف نظر از نوع طراحی آن، به دلیل محدودیتهای ذاتی خود ممکن است نتواند از تحریف ها پیشگیری یا آنها را کشف کند. با این حال اطمینان معقولی را نسبت به تهیه و ارایه گزارشهای مالی به‌موقع و قابل اتکا فراهم می‌آورد.

در این گزارش آمده است که هیئت‌مدیره شرکت، اثربخشی کنترل های داخلی حاکم بر گزارشگری مالی را در تاریخ پایان خرداد ماه 96 ارزیابی کرده است. در فرآیند ارزیابی مزبور، از معیارهای ذکرشده درفصل دوم دستورالعمل کنترل داخلی مصوب سازمان بورس واوراق بهادار استفاده شده است.

در پایان این گزارش اظهارنظر هیات مدیره منتشر شده است. هیات مدیره تاکید کرده است ضعف با اهمیت در کنترل های داخلی وجود ندارد.

همچنین بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، هیئت‌ مدیره معتقد است که کنترل‌های داخلی حاکم بر گزارشگری مالی شرکت در تاریخ مورد بررسی اطمینان معقولی از دستیابی به اهداف شرکت می‌دهد و بر اساس معیارهای یاد شده، اثربخش بوده است.

همچنین عدم توافق با اهمیت بین کمیته حسابرسی و هیئت‌ مدیره درخصوص کنترل‌های داخلی حاکم بر گزارشگری مالی وجود ندارد.

این گزارش که در تاریخ 10 شهریور ماه سال جاری صادر شده است توسط نایب رییس هیات مدیره، رییس هیات مدیره، اعضای هیات مدیره، رییس کمیته حسابرسی و بالاترین مقام مالی شرکت سرمایه گذاری شاهد امضا شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا