رونمایی از ذخایر استراتژیک بنزین ایران/ به اندازه 4 ماه مصرف، ذخایر بنزین داریم

رونمایی از ذخایر استراتژیک بنزین ایران/ به اندازه 4 ماه مصرف، ذخایر بنزین داریم

اقتصاد > انرژی - اقتصادنیوز نوشت: رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت کاهش ذخایر استراتژیک سوخت را تکذیب و عنوان کرد: با میزان ذخایر فعلی، می‌توانیم بنزین چهار ماه آینده را تامین کنیم.

بیژن حاج‌محمدرضا در خصوص گزارش‌هایی که اخیرا نشان از کاهش ذخایر استراتژیک بنزین داشت، گفت: به هیچ عنوان چنین چیزی صحت ندارد، چرا که برخلاف گذشته‌های دور که با بنزین موجود تنها سه تا پنج روز جوابگوی میزان مصرف بودیم، با ذخایر فعلی که چیزی در حدود چهار میلیارد لیتر برای ذخایر استراتژیک بنزین و دیگر فرآورده‌هاست، می‌توانیم حدود چهار ماه، بنزین مورد نیاز مردم را تامین کنیم.

وی در عین حال به مساله افزایش واردات و احتمال ارتباط آن با مساله کاهش ذخایر استراتژیک بنزین نیز اشاره کرد و گفت: مساله واردات ارتباطی به این ذخایر استراتژیک ندارد، چرا که واردات از قبل هم انجام می‌شد اما در دولت یازدهم این میزان واردات به سه میلیون لیتر کاهش یافته بود. هرچند که دوباره امسال این میزان واردات به 10 میلیون لیتر در روز رسیده است.

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت در عین حال عنوان کرد: بخشی از بنزین از شمال کشور و بخشی از جنوب وارد می‌شد که با بررسی‌هایی که سازمان ملی استاندارد انجام داده بود،‌ بخشی از بنزین وارداتی از شمال کشور استاندارد لازم را نداشت و در نتیجه کل واردات از جنوب انجام و به دو برابر شدن واردات منتهی شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا