50 میلیارد دلار دربخش صنایع معدنی سرمایه گذاری می شود

50 میلیارد دلار دربخش صنایع معدنی سرمایه گذاری می شود

دنیای معدن -مدیر امورمعادن سازمان توسعه و نوسازی صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) گفت: براساس تدوین برنامه ششم توسعه، 50 میلیارد دلار در بخش صنایع معدنی و معادن سرمایه گذاری می شود.

امیرعلی طاهرزاده در نشست بررسی فرصت های سرمایه گذاری صنایع معدنی این استان افزود: از این میزان سرمایه گذاری در بخش صنایع معدنی و معادن کشور در برنامه ششم توسعه سهم سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران 18 میلیارد دلار است.
وی با اشاره به اینکه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، جایگاهی مهم در بخش توسعه صنایع معدنی و اکتشاف مواد معدنی دارد اظهار داشت: این سازمان برای اجرای طرح های احداث، توسعه، تجهیز و نوسازی صنایع تولیدی متالوژی، استخراج و فرآوری مواد معدنی و اجرای کارهای اکتشافی برنامه ها و طرح هایی مهم تدوین کرده است.
مدیر امور معادن سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با تاکید بر جذب سرمایه گذار در بخش صنایع معدنی گفت:در اجرای طرح صنایع معدنی مهدی آباد بیش از 1.5 میلیارد دلار بخش خصوصی سرمایه گذاری می کند که نشان از فعالیت های جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در امور معدنی است.
طاهرزاده، بر توجه به کارهای پژوهشی و فناوری های نوین در بخش مواد معدنی تاکید کرد و افزود: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران آمادگی لازم برای حمایت از طرح های پژوهشی و توانمندسازی نیروی انسانی در بخش آموزش دارد.
وی در باره ظرفیت های معدنی استان بوشهر بیان کرد: این استان با دارا بودن ظرفیت های مهم، فرصت مناسبی برای ایجاد سرمایه گذاری بخش صنایع معدنی است.
مدیر امورمعادن سازمان توسعه و نوسازی صنایع معدنی ایران گفت: استان بوشهر به سبب داشتن ظرفیت مهم مواد معدنی، دسترسی به آبهای آزاد، انرژی ارزان و نیروی انسانی توانمند و ماهر زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری در بخش صنایع معدنی دارد.
طاهر زاده با اشاره به توانمندی استان بوشهر در امر سرمایه گذاری در عرصه مواد معدنی افزود: طرح اکتشافی مواد معدنی بیتومین و فسفات در معادن استان بوشهر در پهنه ای به گسترده 2400 کیلومتر مربع اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه کشور در اکتشاف مواد معدنی، عقب است ادامه داد: استان بوشهر در عرصه مواد معدنی دارای ظرفیت بالاییاست که باید در مسیر ایجاد زنجیره ارزش افزوده حرکت کند تا محصولات با قیمت مناسب در بازارهای بین المللی عرضه شود.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا