سد شکنی های دماسنج بورس تهران ادامه دارد؛

شاخص های 7 گانه بورس صعودی شد

شاخص های 7 گانه  بورس صعودی شد

امروز همه هفت شاخص بورس صعودی بودند. شاخص کل 924 واحد رشد کرد و به رقم 85 هزار و 343 واحد رسید. شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 803 و یک هزار و 208 واحد رشد کردند.

 

در داد و ستدهای روز سه شنبه شاخص بورس تهران با رشدی خیره کننده توانست مرز 85 هزار واحدی را بشکند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز سه شنبه شاخص بورس تهران با رشدی 929 واحدی توانست پس از تنها یک روز ماندگاری در کانال 84 هزار واحد با آن خداحافظی کرده و در کانال 85 هزار واحدی جا خوش کند.

گفتنی است امروز سهامداران بورسی بیش از 734 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از دو هزار و 123 میلیارد ریال بود و در 54 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

امروز همه هفت شاخص بورس صعودی بودند. شاخص کل 924 واحد رشد کرد و به رقم 85 هزار و 343 واحد رسید. شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 803 و یک هزار و 208 واحد رشد کردند.

نمادهای فولاد مبارکه، ارتباطات سیار، مخابرات، هلدینگ نفت و گاز پارسیان، چادرملو، سرمایه گذاری غدیر و مپنا با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص، رشد پر قدرت این متغیر را رقم زدند.

برترین گروه های صنعت امروز نیز متعلق به نمادهای فراورده های نفتی، شیمیایی و فلزات اساسی با بیشترین حجم و ارزش معاملات بود.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سبحان دارو، روز دارو، چدن سازان، های وب، موتورسازان تراکتورسازی ایران، دارویی لقمان و سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران بود.

در مقابل نمادهای پیاذر، سیمان اصفهان، نیرو محرکه، آبادگران، کارتن ایران، کارگزاران بورس اوراق بهادار و صنایع شیمیایی فارس با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید سهام های وب، اوراق مشارکت رایان سایپا، سهام چدن سازان، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم، پارند پایدار سپهر و سهام آلومینیوم ایران بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را ثبت کردند.

این در حالی بود که در سوی دیگر بازار اوراق مشارکت شهرداری مشهد، اوراق صکوک ساخت توسعه ملی، سهام پیاذر، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، اوراق مشارکت شهرداری تهران و واحدهای صندوق امین یکم با بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش مواجه شدند.

در پایان معاملات امروز گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان با معامله 54 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت ملی نفت ایران با معامله 270 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا