وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

دعوت از ٤٠ شرکت آلمانی برای همکاری اقتصادی با ایران

دعوت از ٤٠ شرکت آلمانی برای همکاری اقتصادی با ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که بیش از ٤٠ شرکت آلمانی در حوزه های مختلف با همکاری صندوق‌های وزارت تعاون و اتاق بازرگانی ایران برای همکاری اقتصادی به ایران دعوت شده‌اند، تاکید کرد: مهمترین بانک آلمانی و وزارت اقتصاد آلمان که امروز با ایران کار می‌کند از این هیئت حمایت کرده‌اند.


علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: واقعیت این است که ما با همه دنیا قطع رابطه کرده بودیم و در عین حال می خواستیم که نیروی کار به مناطق دیگر ارسال کنیم. با این وجود با کشورهایی مثل استرالیا، کره و کانادا به طرق مختلف صحبت کردم تا این کار آغاز شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از ایسنا، وی با اشاره به این که بیش از ٤٠ شرکت آلمانی در حوزه های مختلف با همکاری صندوق‌های وزارت تعاون و اتاق بازرگانی ایران برای همکاری اقتصادی به ایران دعوت شده‌اند، تاکید کرد: مهمترین بانک آلمانی و وزارت اقتصاد آلمان که امروز با ایران کار می‌کند از این هیئت حمایت کرده‌اند.

ربیعی با اشاره به حوزه‌هایی مثل ساختمان و فناوری‌های ارتباطی و غذایی و پتروشیمی و دارویی، حوزه تامین مالی برای سرمایه‌گذاری در ایران ادامه داد: این حوزه ها، با حمایت شرکت ها مواجه شدند. همچنین صندوق‌های بازنشستگی با توجه به ٣٣ میلیارد دلار ارزش دارایی‌هایشان و تنوع حوزه‌هایی که در ایران وجود دارد و تضامینی که در دل خودشان دارند برای هولدینگ‌های اروپایی بسیار جذاب است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ابراز امیدواری از تفاهم‌های اولیه بین ایران و شرکت‌های خارجی اظهار کرد: امیدواریم در آینده نه چندان دور با بخشی از این هولدینگ‌ها به روش سرمایه‌گذاری، همکاری‌هایی مشترکی را در ایران سامان بدهیم و همچنین در برخی زمینه‌ها مثل پوشاک بتوانیم با برند مشترک و تولید ایرانی فعالیت‌های مشترکمان را شکل دهیم.

ربیعی در پاسخ به این پرسش که آیا تحریم‌ها بر این روند تاثیرگذار است یا خیر، گفت: مدیر بانک «اشپارکاسه» آلمان که امروز در اینجا بود به ما اعلام کرد که روابط پولی و مالی خود را با ایران ادامه خواهد داد. خوشبختانه آلمانی‌ها رفتارهای استقلال‌گرایانه بیشتری نسبت به دیگر کشورهای اروپایی در برابر سیاست‌های آمریکا دارند و این فرصت مناسبی برای ما خواهد بود تا در این مذاکرات حداقل ١٠ قرارداد در حوزه‌های مختلف داشته باشیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا