از سه ماه گذشته تا به حال صورت گرفت:

39 میلیارد ریال تأمین مالی عربستان از اوراق صکوک

39 میلیارد ریال تأمین مالی عربستان از اوراق صکوک

این کشور از سه ماه گذشته تا به حال، در حدود 39 میلیارد ریال سعودی از فروش اوراق صکوک در داخل این کشور و 9 میلیون دلار از فروش اوراق قرضه اسلامی از خارج از کشور تأمین مالی کرده است.

عربستان سعودی توانست در اقدامی جدید، حدود 7 میلیارد ریال سعودی، معادل 1.9 بیلیون دلار آمریکا از طریق فروش صکوک، تأمین مالی کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، عربستان سعودی با هدف تقویت زیرساخت ها و تغییر سیاست های اقتصادی با وجود کاهش قیمت نفت، اوراق صکوک خود را در داخل کشور به فروش برساند.

این در حالی است که، این کشور سعودی برای برای انتشار سومین دوره اوراق قرضه اسلامی خود، تقاضایی بالغ بر 24 میلیارد ریال داشته است.

بر اساس این گزارش، این کشور در تازه ترین روند فروش اوراق صکوک توانسته، 2.4 میلیارد ریال از اوراق با سررسید 5 ساله، 3.9 میلیارد ریال از اوراق با سررسید 7 ساله و 700 میلیون ریال از اوراق با سررسید 10 ساله، جمعا 7 میلیارد ریال سعودی، تأمین مالی کرده است.

بر این اساس، این کشور از سه ماه گذشته تا به حال، در حدود 39 میلیارد ریال سعودی از فروش اوراق صکوک در داخل این کشور و 9 میلیون دلار از فروش اوراق قرضه اسلامی از خارج از کشور تأمین مالی کرده است.

این تأمین مالی می تواند به دولت عربستان کمک کند تا کسری بودجه 198 میلیارد ریالی خود را که در حدود 7.7 درصد از تولیدات اقتصاد داخلی است، تا حدودی جبران کند .

تلاش عربستان برای جدایی از اقتصاد وابسته به نفت موجب شده است که این کشور در این سال ها برای طراحی بزرگترین صندوق دولتی اقدام کند.

عربستان با فروش تعداد زیادی از دارایی های دولتی از قبیل شرکت نفتی آرامکو  در تلاش برای بازیابی اقتصادی است در حالی که این کشور تلاش کرده است تا در تیم های فوتبال مطرح دنیا نیز سرمایه گذرای کند و سهامدار شود .

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا