با رشد پرقدرت دماسنج بورس تهران؛

شاخص کل وارد کانال 84 هزار واحد شد

شاخص کل وارد کانال 84 هزار واحد شد

در معاملات امروز دوشنبه همه هفت شاخص بورس صعودی بودند. شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 381 و 912 واحد رشد کردند.

 

شاخص کل بورس امروز توانست با رشدی پر قدرت وارد کانال 84 هزار واحدی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل بورس با رشد 497 واحدی توانست وارد کانال 84 هزار واحدی شود.

در جریان معاملات امروز سهامداران بورسی بیش از 452 میلیون برگه سهم و حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این معاملات بیش از یک هزار و 73 میلیارد ریال بود و در 39 هزار نوبت معاملاتی به ثبت رسید.

در معاملات امروز دوشنبه همه هفت شاخص بورس صعودی بودند. شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 381 و 912 واحد رشد کردند.

نمادهای فولاد مبارکه، پتروشیمی پردیس، ملی مس، کشتیرانی، ارتباطات سیار، گل گهر و تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کردند.

در میان صنایع بورسی نیز گروه های خودرو، فلزات اساسی و شیمیایی ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای های وب، سرما آفرین، سرمایه گذاری صنعت نفت، چدن سازان، پگاه آذربایجان غربی، لبنیات پاک و پارس سرام بود.

در مقابل نمادهای قند شیرین خراسان، فرآورده های نسوز پارس، الکتریک خودرو شرق، کاشی و سرامیک حافظ، پیاذر، کاشی تکسرام و معادن منگنز ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

همچنین در این روز سهامداران برای خرید سهام های وب، اوراق مشارکت رایان سایپا، سهام چدن سازان، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم، سهام آلومینیوم ایران و واحدهای صندوق پارند پایدارسپهر بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را ثبت کردند.

این در حالی بود که در سوی دیگر بازار گروهی از سهامداران با عرضه های سنگین تلاش کردند از اوراق مشارکت شهرداری مشهد، واحدهای صنوق پارند پایدار سپهر، سهام پیاذر، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، اوراق مشارکت شهرداری تهران و اوراق مشارکت شهرداری شیراز خارج شوند. این نمادها سنگین ترین صف های فروش را داشتند.

در پایان معاملات امروز سایپا با معامله 34 میلیون سهمی بیشترین حجم معاملات و فولاد مبارکه با معامله 59 میلیارد ریالی بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا