افریقای جنوبی در «زمین شناسی» و «فرآوری مواد معدنی» با ایران همکاری می کند

افریقای جنوبی در «زمین شناسی» و «فرآوری مواد معدنی» با ایران همکاری می کند

دنیای معدن - ایران و افریقای جنوبی بر گسترش همکاری های مشترک در بخش معدن و صنایع معدنی تاکید کردند.

به گزارش دنیای معدن، معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو در دیدار معاون وزیر منابع معدنی افریقای جنوبی و هیات همراه گفت: اکتشاف، فراوری و تحقیقات در زمینه معادن می تواند مبنای همکاری های مشترک دو کشور باشد.
جمشید ملارحمان افزود: همکاری های دو کشور در زمینه معادن هم می تواند به صورت مشارکت و هم سرمایه گذاری به صورت مجزا باشد که این مسئله بستگی به علاقه مندی افریقای جنوبی دارد.
وی همچنین آمادگی ایران در زمینه صادرات سیمان به افریقای جنوبی را اعلام کرد و گفت: فعالیت در معادن دریایی و یا سواحل نیز برای همکاری دو کشور مطلوب است ضمن اینکه کار در زمینه استحصال روی از آب دریا برای ایران اهمیت دارد.
در این دیدار، علی اصغرزاده مدیر کل اکتشاف و سرمایه گذاری ایمیدرو توضیحات مفصلی در خصوص وضعیت معادن ایران در نقاط مختلف کشور و تنوع ذخایر معدنی ارائه کرد.
معاون وزیر منابع معدنی افریقای جنوبی نیز در این دیدار که معاونان و مدیران سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران حضور داشتند، آمادگی کشور متبوعش با ایران را برای همکاری های معدنی اعلام کرد.
جئوفری اولیفانت ( Godfrey Oliphant) با بیان اینکه اولین اولویت ما برای همکاری ، بحث کار در معادن است، گفت: ما قادر به تهیه نقشه های زمین شناسی و فعالیت های تحقیقاتی بر روی فراوری معادن هستیم و در این زمینه نیز روز گذشته تفاهمنامه همکاری با مرکز تحقیقات فراوری معدنی ایران منعقد کردیم.
وی افزود: افریقای جنوبی دارای دانش و تجربه کار در معادن است و در حال حاضر 1700 معدن در حال بهره برداری داریم که بعضی از آنها زیرزمینی و در اعماق زیاد است که ما از تکنولوژی پیشرفته برای کار در این معادن برخوردار هستیم.
اولیفانت علاقه مندی کشورش به همکاری با ایران در زمینه ایمنی معادن شامل معادن زغال، طلا و یا سایر موارد را اعلام کرد و گفت: بحث معادن دریایی می تواند بخش دیگری از همکاری ما باشد زیرا که متخصصان ما در زمینه فعالیت معادن دریایی مانند استحصال روی از آب دریا از تجربه زیادی برخوردار هستند.
وی افزود: منابع معدنی دریایی ، منابع آبی و اکتشاف آن و همچنین زمین شناسی پزشکی می تواند مبنای همکاری افریقای جنوی با ایران باشد .
معاون وزیر منابع معدنی افریقای جنوبی همچنین از سفر رییس جمهور این کشور در سال 2016 میلادی به ایران خبر داد و گفت: مواردی مانند معادن،  منابع آب زیرزمینی و انرژی های تجدیدپذیر می تواند در این سفر مورد بحث و تبادل نظر طرفین برای گسترش همکاری ها باشد.
اولیفانت افزود: همکاری های مشترک در زمینه معادن مس و روی، انتقال دانش در معدن و صنایع معدنی، معدنکاری دریایی، سرمایه گذاری مشترک در بهره برداری معادن، همکاری در زمینه تکنولوژی اکتشاف ، صادرات سیمان و کلینکر، فراوری مواد معدنی، محیط زیست  و مدیریت منابع آب نیز می تواند از دیگر زمینه های همکاری ایران و افریقای جنوبی باشد.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا