گزارش روز؛

گروه های غذایی و لاستیک سازی بر مدار صعود

گروه های غذایی و لاستیک سازی بر مدار صعود

در اواسط بازار افزایش تقاضا در گروه خودرویی محسوس بود به طوریکه پس از شروع منفی اکثر نمادها، شاهد بهبود معاملات و نوسانات مثبت برخی از آنها بودیم و نمادهای خمحور، خمحرکه و خکمک صف خرید شدند.

 

غپاک، غدیس، غگلستا، بهپاک، غشاذر و غسالم نمادهای صف خرید گروه مثبت غذایی در بازار امروز بودند همچنین به جز نمادهای پکویر و پکرمان، سایر نمادهای گروه لاستیک و پلاستیک سازی اکثرا مثبت دنبال شدند تا جایی که نماهای پسهند، پتایر و پاسا با صف خرید به کار خود پایان دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، فنورد، فپنتا و فایرا نمادهای صف خرید و فسپا، کدما، فزرین، فخاس و فنوال نمادهای منفی گروه های متعادل فلزی و معدنی در بازار امروز بودند همچنین نمادهای ذغال سنگی امروز نیز شروع پرتقاضا، مثبت همراه تشکیل صف خرید کشرق و کطبس را تجربه کردند.

در اواسط بازار افزایش تقاضا در گروه خودرویی محسوس بود به طوریکه پس از شروع منفی اکثر نمادها، شاهد بهبود معاملات و نوسانات مثبت برخی از آنها بودیم و نمادهای خمحور، خمحرکه و خکمک صف خرید شدند. به جز نماد حپارسا که متعادل و منفی بود سایر نمادهای گروه حمل و نقل اکثرا مثبت دنبال شدند که در این میان نماهای حکشتی، حتوکا و حپترو از اقبال بیشتری برخوردار بودند و نماد حپترو صف خرید را تجربه کرد.

ایران خودرو دیزل بعد از فروش 26 درصد سهام تولید محور خودرو به ایران خودرو در 24 اسفند سال گذشته و بابت تسویه بخشی از بدهی، امروز اقدام به عرضه 23 درصد دیگر از سهام در این زیرمجموعه کرد. این بلوک شامل بیش از 97 میلیون و 330 هزار سهم "خمحور" بود به قیمت پایه هر سهم 4044 ریال و به صورت نقد، توسط ایران خودرو خریداری شد.

در گروه متعادل و مثبت لیزینگی، نماد ولملت با جهش قیمتی به صف خرید رسید در آنسو و در گروه سرمایه گذاری نماد وتوصا با توجه به صف خرید نماد فایرا، صف خرید شد، نمادهای وبهمن، وسبحان، واتی، اعتلا، وغدیر و سدبیر معاملاتی مثبت را تجربه کردند. بهادر بیژنی جانشین رئیس سازمان بورس در امور بین الملل گفت: با وجود محرمانه بودن اطلاعات سرمایه گذاران خارجی، اما در حال حاضر برخی سرمایه گذاران خارجی در حال خرید اسناد خزانه اسلامی در بازار بدهی ایران هستند و این در حالی است که بیش از 50 درصد سرمایه گذاری که در بازار سرمایه ایران توسط خارجی ها انجام می شود متعلق به آلمانی ها و پس از آن سوییس و کشور های همسایه هستند.

گروه شیمیایی اکثرا با معاملاتی متعادل و مثبت مواجه شدند که در این بین نمادهای شلعاب و شسینا با جهش قیمتی، صف خرید را تجربه کردند در آنسو و در گروه فرآوردهای نفتی شاهد معاملاتی منفی اکثر نمادها بودیم که در این بین نماد شاوان از فشار فروش به مراتب بالاتری برخوردار بود این در حالی است که شایعه افزایش تخفیف نفت خام تحویلی از 5 درصد به 10 درصد امروز شنیده می شد که قابل توجه بود. مدیرعامل شرکت ماهان شیمی زاگرس از امضای قرارداد خرید تکنولوژی تبدیل متانول به پلی پروپیلن در قالب طرح پتروشیمی اسلام آباد غرب با یک شرکت آمریکایی خبر داد.

در گروه ساختمانی که معاملاتی مثبت در جریان بود، نمادهای ثامان، ثنوسا و ثغرب با صف خرید و نمادهای ثالوند، آ س پ، ثعمرا و وساخت از اقبال بیشتر و رشد قیمتی بالاتری نسبت به هم گروهی ها برخوردار بودند همچنین نماد ثرود پس از ارائه اطلاعات پیش بینی سود و توضیحات تکمیلی مربوطه متعادل مورد بازگشایی قرار گرفت در طرف دیگر بازار نماد کترام در گروه متعادل کاشی و سرامیک با افزایش عرضه ها به صف فروش رسید.

گروه آی تی در بازار امروز با معاملاتی متعادل و منفی سپری شدند که در این میان ادامه صف خرید پرحجم نماد تازه وارد "های وب" و تشکیل صف فروش نمادهای آپ و اوان نمایان تر بود.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای حکشتی و همراه با رشد حدود 233 واحدی به ارتفاع 83916 رسید که در این بین نمادهای شپنا و آپ بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا