با رشد دسته جمعی قیمت ها در بورس تهران؛

شاخص کل در مرز 84 هزار واحدی ایستاد

شاخص کل در مرز 84 هزار واحدی ایستاد

بیشترین رشد قیمت ها متعلق به نماد ذغال سنگ نگین طبس، های وب، چدن سازان، لعابیران، پگاه آذربایجان غربی، حمل و نقل پتروشیمی و گروه صنایع بهشهر ایران بود.

 

در داد و ستدهای روز یکشنبه شاخص بورس با رشدی 233 واحدی در مرز ورود به کانال 84 هزار واحدی ایستاد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز یکشنبه سهامداران بورس تهران بیش از یک میلیارد و 635 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را در 41 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند. ارزش این معاملات بیش از 3 هزار و 748 میلیارد ریال بود.

همچنین در روزی که گذشت همه هفت شاخص بورس صعودی بودند. شاخص کل با رشد 233 واحدی در عدد 83 هزار و 916 واحد قرار گرفت. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 110 و 794 واحد رشد کردند.

نمادهای ارتباطات سیار، کشتیرانی، فولاد مبارکه، مپنا و های وب امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کردند این در حالی بود که دو نماد پالایش نفت اصفهان و آسان پرداخت پرشین بیشترین تاثیر منفی را بر این متغیر داشتند و مانع رشد بیشتر آن شدند.

همچنین در این روز گروه های کانه فلزی، خودرو و فلزات اساسی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

بیشترین رشد قیمت ها نیز متعلق به نماد ذغال سنگ نگین طبس، های وب، چدن سازان، لعابیران، پگاه آذربایجان غربی، حمل و نقل پتروشیمی و گروه صنایع بهشهر ایران بود.

این در حالی بود که در سوی دیگر بازار نمادهای قند شیرین خراسان، لنت ترمز ایران، پتروشیمی فارابی، کاشی تکسرام، دارویی لقمان، موتورسازان تراکتورسازی ایران و فنرسازی زر با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

در بازار روز یک شنبه سهامداران بورس تهران برای خرید سهام های وب، اوراق مشارکت رایان سایپا، سهام چدن سازان، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق صکوک سایپا، سهام آلومینیوم ایران و اوراق مشارکت ملی نفت ایران بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را ثبت کردند.

در سوی دیگر بازار اما گروهی از سرمایه گذاران برای خروج از اوراق مشارکت ملی نفت ایران، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، سهام پیاذر، اوراق مشارکت کارکنان نفت، اوراق صکوک سایپا و اوراق مشارکت شهرداری تهران بیشترین عرضه ها و طولانی ترین صف های فروش را داشتند.

در پایان معاملات امروز فولاد مبارکه با معامله بلوکی 576 میلیون سهمی به ارزش یک هزار و 97 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا