گزارش روز؛

صف های خرید پرحجم نمادهای تازه وارد

صف های خرید پرحجم نمادهای تازه وارد

در گروه شیمیایی که معاملاتی اکثرا متعادل و مثبت در جریان بود نمادهای پاکشو، شپارس، شفارس و شلعاب با جهش قیمتی صف خرید را تجربه کردند این در حالی است که اکثر تحلیل گران بین المللی بر افزایش قیمت نفت و محصولات شیمیایی از جمله متانول، آمونیاک و اوره در ماه های آینده تاکید می کنند.

 

طبق پیش بینی شاهد بهبود دادو ستدهای گروه بنیادی محور آی تی بودیم تاجایی که نماد اپرداز صف خرید شد و مابقی هم گروهی ها نیز معاملاتی مثبت را تجربه کردند در این بین تشکیل صف خرید بسیار پرحجم نماد تازه وارد های وب در شروع بازار قابل توجه بود و از ادامه رشد این نماد در روزهای آینده حکایت داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، بسویچ، تکشا، نیرو، تکنو، تمحرکه، لسرما، بالبر، وهور، رتکو، بمپنا و تپکو نمادهای پرتقاضا و مثبت گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و وابسته در بازار امروز بودند تا جایی که نمادهای بمپنا و تکشا صف خرید شدند. این در حالی بود که رشد قیمتی نماد تازه وارد چدن همراه صف خرید پرحجم حدود 100 میلیون سهمی آن چشم نوازی می کرد همچنین با تشکیل صف خرید نماد بمپنا شاهد افزایش تقاضا در نماد رمپنا و نوسانات مثبت آن بودیم که با توجه به قرار داشتن رمپنا در سطوح حمایتی، می تواند رشد قیمتی آنرا در روزهای پیش رو سبب شد.

در گروه شیمیایی که معاملاتی اکثرا متعادل و مثبت در جریان بود نمادهای پاکشو، شپارس، شفارس و شلعاب با جهش قیمتی صف خرید را تجربه کردند این در حالی است که اکثر تحلیل گران بین المللی بر افزایش قیمت نفت و محصولات شیمیایی از جمله متانول، آمونیاک و اوره در ماه های آینده تاکید می کنند. همچنین نماد جم پس از برگزاری مجمع عادی به طور فوق العاده انتخاب اعضای هیات مدیره متعادل مورد بازگشایی قرار گرفت. طی دادوستدهای امروز گروه پالایشگاهی با معاملاتی مثبت و پرتقاضای مواجه بودند به طوریکه نمادهای شتران و شبریز در همان ابتدای بازار صف خرید شدند و نمادهای شاوان و شپنا تا آستانه صف خرید شدن پیش رفتند. با کلید خوردن بررسی افزایش نرخ سوخت در بدنه دولت، شنیده های غیررسمی حاکی از این است که دولت به دنبال افزایش نرخ حامل های انرژی از ماه های پایانی سال جاری یا ابتدای سال ۹۷ است.

نماد حکشتی همچنان نماد پرعرضه و منفی گروه متعادل حمل و نقل طی دادوستدهای امروز بود تا جایی که در نهایت صف فروش را نیز تجربه کرد. در آنسو نمادهای حسیر، توریل و حتوکا با توجه به قرار داشتن در سطوح حمایتی محکم خود با افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت تر از هم گروهی ها به کار خود پایان دادند.

در گروه متعادل و منفی خودرویی، برخلاف روال هفته های اخیر، قطعه سازها از فشار فروش بالاتری برخوردار بودند به طوریکه اکثرا منفی دنبال شدند تا جایی که نمادهای خرینگ، خفنر، خلنت، خکمک و خموتور صف فروش را تجربه کردند.

در گروه متعادل و مثبت سرمایه گذاری نمادهای وغدیر، گوهران، سرچشمه، ونیکی، وملت، سدبیر، وبوعلی، وصنا و وبیمه با معاملاتی مثبت تر از هم گروهی ها دنبال شدند. همچنین شرکتهای ایرانیت، سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر، ساختمان اصفهان، سرمایه‌گذاری صنایع ایران، کارخانه‌های صنعتی آزمایش و سرمایه‌گذاری معیار صنعت پارس به دلیل عدم افشای اطلاعات، به تابلوی "پایه ج" فرابورس منتقل شدند.

فنوال، فولای، فسرب، میدکو، کچاد، کمنگنز، کاما، فرآور، فپنتا، فایرا و کبافق با دادوستدهای مثبت تری در گروه های متعادل و منفی فلزی و معدنی سپری شدند این در حالی است که قیمت های جهانی فلزات پایه در بازارهای بین المللی با معاملاتی منفی به کار خود پایان داده است همچنین درپی نشست مشترک وزیر صنعت، معدن و تجارت با کمیته ای از تولید کنندگان محصولات زغال سنگ و تعیین قیمت زغال سنگ با توجه به فرمول ۲۷ درصدی قیمت شمش فولاد، شاهد شروع پرتقاضا، مثبت و تشکیل صف خرید کل گروه مذکور (کشرق، کطبس و کپرور) شدیم، نماد واحیا نیز جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام در پایان معاملات متوقف شد.

در گروه ساختمانی که دادوستدهای مثبتی را نظاره گر بودیم، نمادهای ثاباد، ثنوسا، ثعمرا و وآذر با جهش قیمتی به صف خرید رسیدند اما در آنسو  نماد کرمان با صف فروش در کنار نماد وتوس به کار خود پایان دادند. در گروه متعادل و مثبت کاشی و سرامیک، نماد پرحاشیه کترام با اقبال بیشتر تا آستانه صف خرید شدن پیش رفت اما نماد کهرام با افزایش عرضه ها به صف فروش رسید. گروه غذایی با معاملاتی اکثرا مثبت تر از روزهای گذشته مواجه شدند و نمادهای غدیس، غفارس، غگل، غسالم، بهپاک و غپاک صف خرید شدند.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت گروه های پالایشگاهی بخصوص نمادهای شپنا، شتران و شبندر با رشد حدود 160 واحدی به ارتفاع 83،683 رسید که در این بین نمادهای فولاد و فملی بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا