دلیل رکود بورس از زبان فطانت/ منابع باید تزریق شود

دلیل رکود بورس از زبان فطانت/ منابع باید تزریق شود

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به مزمن شدن رکود در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: بسته سیاستی رونق اقتصادی دولت می‌تواند ابتدا به بهبود وضعیت کالاهای بادوام در بازار سرمایه منجر شود، اما برخی بخش‌ها نیز نیاز به تزریق منابع دارند.

محمد فطانت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره‌ وضعیت بازار سرمایه اظهار کرد: به دلیل مزمن شدن رکود در بازار سرمایه که ما بیش از 20 ماه شاهد آن بوده‌ایم عبور از این رکود و رسیدن به رونق سرمایه‌گذاران را محتاط کرده است.

وی با ابراز امیدواری از چشم‌انداز رفع تحریم‌ها و تاثیر آن در کاهش هزینه‌های تمام شده حمل‌ونقل پول و افزایش سودآوری عنوان کرد: این نکته‌ی مهمی است که پس از دوره احتیاط بازار به رونق بر می‌گردد و آثار آن در بازار سرمایه مشخص می‌شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره‌ تاثیرات اجرایی شدن بسته تسریع در رونق دولت در اقتصاد با تاکید بر این‌که یکی از مشکلات اصلی در بازار سرمایه این است که در صنایع مختلف حجم موجودی انبار افزایش پیدا کرده و این خود را در صورت‌های مالی نشان می‌دهد، تصریح کرد: بسته سیاستی دولت معطوف به تحریک تقاضا است و به تناوب آن شرکت‌ها نیز تولید خود را افزایش می‌دهند که همین امر موجب افزایش گردش کار در بازار سرمایه می‌شود.

فطانت با تاکید بر این‌که سیاست‌های جدید برای تحریک تقاضا و تزریق منابع نقد فوری به بنگاه‌ها است، این امر را در جهت افزایش رونق بنگاه‌ها دانست.

به گفته وی سیاست‌های دولت ابتدا در بخش‌های تولید خودرو و برخی کالاهای بادوام اثر می‌گذارد و سپس به سایر بخش‌های سرمایه مانند فولاد یا دارو تسری پیدا می‌کند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه با بیان این‌که مشکل تمام بخش‌های بازار سرمایه و بنگاه‌ها تزریق پول و تحریک نیست، ادامه داد : برخی پروژه‌های عمرانی و سایر بخش‌ها نیازمند تزریق منابعی است که دولت باید در این جهت اقدام کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا