عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

مسیر سرمایه گذاری مطمئن در بازار سرمایه، هموار تر از گذشته

مسیر سرمایه گذاری مطمئن در بازار سرمایه، هموار تر از گذشته

به گفته نماینده مجلس شورای اسلامی، اقدام سازمان بورس مبنی بر ایجاد بانک اطلاعاتی نهادهای مالی در راستای شفاف سازی و افزایش اعتماد سرمایه گذاران است.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی فعال شدن ابزار جدید افشای اطلاعات تمامی نهادهای مالی دارای مجوز از سازمان بورس  را ، گامی در مسیر  شفاف سازی دانست و گفت: امیدواریم در سایر ابعاد اقتصادی کشور نیز مشابه این اقدام خوب سازمان بورس صورت گیرد.

مهرداد لاهوتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، عنوان کرد: اقدام سازمان بورس مبنی بر ایجاد بانک اطلاعاتی نهاد های مالی در راستای شفاف سازی و افزایش اعتماد سرمایه گذاران است.

وی با بیان اینکه این رویکرد اطمینان و اعتماد آحاد جامعه به منظور سرمایه گذاری در نهادی مانند بازار سرمایه را افزایش می دهد، گفت: با افشای اطلاعات تمامی نهادهای مالی دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار، مشکلاتی که تا پیش از این در بازارهای پولی کشور رخ داده بود برطرف می شود.

وی ادامه داد: این مدل افشای اطلاعات، نشانه نکته سنجی متولیان سازمان بورس است و باعث خواهد شد مردم و سرمایه گذاران با چالش روبرو نشوند و بدون دغدغه و اطمینان خاطر بتوانند در بازار پرپتانسیلی مانند بورس سرمایه گذاری کنند و مسیر سرمایه گذاری مطمئن در بورس، بیش از پیش هموار شده است.

این نماینده مجلس گفت: به منظور ایجاد آرامش و رفع نگرانی مردم باید علاوه بر افشای این اطلاعات، سایر مجوز های قانونی نیز از سوی متولیان کنترل شده و این نظارت ها به شکل مستمر اجرایی شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: اتفاقاتی مانند مشکلات پیش آمده برای سپرده گذاران کاسپین ناشی از عدم شفافیت و کمبود نظارت بود و بهترین راه موفقیت و حرکت روبه جلو شفاف سازی است.

لاهوتی با اشاره به اینکه خروج از روند سنتی و حرکت به سمت شفافیت راه تخلفات را مسدود می کند خاطرنشان کرد: تا زمانی که فعالیت ها به شکل سنتی انجام شود امکان تخلف وجود دارد اما در صورتیکه به سمت مدرنیزه شدن ابزار ها و شفاف سازی اطلاعات حرکت کنیم، میزان تخلفات به جد کاهش خواهد داشت.

یاد آور می شود: بر اساس اعلام سازمان بورس از امروز (25 شهریور )بانک اطلاعاتی نهادهای مالی دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار با هدف اطلاع رسانی و جلوگیری از ایجاد مشکلات حاشیه ای برای سرمایه گذاران فعال می شود.

همچنین بر اساس این الزام، اطلاعات تمامی نهادهای مالی دارای مجوز سازمان بورس اعم از شرکت ‌های کارگزاری، تأمین سرمایه، مشاوره سرمایه‌گذاری، شرکت‌های سبدگردان و ... به همراه شعب، نمایندگی، مشخصات کامل مدیران و آدرس آنها اعلام و به روز رسانی می شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا