طی هفته گذشته رقم خورد؛

رشد ۱۴ درصدی ارزش و ۸ درصدی حجم معاملات بورس کالای ایران

رشد ۱۴ درصدی ارزش و ۸ درصدی حجم معاملات بورس کالای ایران

طی هفته منتهی به ۲۳ شهریورماه، حدود ۵۰۶ هزار و ۸۳۰ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۹ هزار و ۸۸۸ میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نشان از رشد ۱۴ درصدی ارزش و ۸ درصدی حجم معاملات هفته مذکور دارد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در هفته سوم شهریور در تالار محصولات صنعتی و معدنی، ۱۶۶ هزار و ۲۸۵ تن انواع کالا به ارزش ۴ هزار و ۶۳۱ میلیارد ریال معامله شد.در این تالار، ۱۵۸ هزار و ۹۴۵ تن فولاد، ۴ هزار تن آلومینیوم، ۳ هزار و ۲۰۰ تن مس، ۱۴۰ تن کنسانتره مولیبدن و ۳ کیلوگرم شمش طلا از سوی مشتریان خریداری شد.

همچنین در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۳۰۵ هزار و ۸۰۸ تن انواع کالا به ارزش ۴ هزار و ۸۶۵ میلیارد ریال به فروش رسید.

در این تالار، ۹۸ هزار و ۹۱۰ تن قیر، ۶۲ هزار و ۲۰۳ تن مواد پلیمری، ۱۰۶ هزار تن وکیوم باتوم، ۱۳ هزار و ۵۲۰ تن لوب کات، ۱۸ هزار و ۹۵۹ تن مواد شیمیایی، ۴ هزار و ۷۰۰ تن گوگرد، ۸۷۴ تن روغن پایه و اسلاک واکس، ۶۲۲ تن عایق رطوبتی و همچنین ۲۰ تن آرگون خریداری شد.

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نیز در هفته سوم شهریور، شاهد معامله ۳۰ هزار و ۳۲۸ تن انواع کالا به ارزش نزدیک به  ۳۳۰ میلیارد ریال بود؛ در این تالار داد و ستد ۶۶۷ تن جو دامی، ۲۶ هزار و ۵۰ تن گندم، ۳ هزار و ۵۰۰ تن شکر سفید و ۱۱۰ هزار و ۵۰۰ قطعه جوجه یک روزه گوشتی مشاهده شد.

لازم به ذکر است در هفته ای که گذشت و در بازار فرعی بورس کالای ایران، ۲ هزار و ۳۰ تن ورق گرم ضخامت ۲ به همراه یک هزار و ۸۳۲ تن کنسانتره فسفات، ۳۰۰ تن سولفات آمونیوم، ۲۴۵ تن ضایعات فلزی و ۲ تن بشکه خالی داد و ستد شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا