گزارش روز؛

روز خوب آی تی

روز خوب آی تی

اکثر نمادهای گروه خودرویی با معاملاتی مثبت مواجه شدند که در این میان نمادهای خساپا، خاور، خودرو، خکمک، خرینگ، خاهن، خزامیا، خموتور، خمحور، ختراک و ختوقا از اقبال بیشتری برخوردار بودند و رشد قیمتی بیشتری را تجربه کردند.

 

بازار امروز با دادوستد های کم حجم در اکثر گروه ها و در ادامه عرضه های اولیه دنبال شد.400 میلیون سهم شرکت داده گستر عصر نوین با نماد های وب (به عنوان پانصدوپانزدهمین شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران) در قیمت 285 تومان کشف قیمت شد. همچنین طبق انتظار و در اواخر بازار، افزایش تقاضا در گروه آی تی محسوس بود به طوریکه نمادهای آپ و اپرداز با صف خرید به کار خود پایان دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) ، نماد رکیش و حق تقدم آن با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد (حدود 25 درصد تعدیل مثبت) متوقف شدند. در آنسو نماد اوان درپی اعمال فشار فروش در حالی صف فروش شد که با توجه به رشد حدود 200 درصدی و حبابی شدن قیمت و ارزش بازار آن، امری منطقی جلوه می کرد.

اکثر نمادهای گروه خودرویی با معاملاتی مثبت مواجه شدند که در این میان نمادهای خساپا، خاور، خودرو، خکمک، خرینگ، خاهن، خزامیا، خموتور، خمحور، ختراک و ختوقا از اقبال بیشتری برخوردار بودند و رشد قیمتی بیشتری را تجربه کردند.

تا اواسط بازار گروه های شیمیایی و فراورده های نفتی اکثرا با معاملاتی متعادل مواجه بودند که در این بین نمادهای شاوان، شراز، شپاس، شاملو و پاکشو با معاملاتی منفی تر و نمادهای شبندر، شرانل، شبریز، شلعاب، شپاکسا، پترول، ساینا، مارون و شیران با معاملاتی مثبت تر از هم گروهی ها دنبال شدند اما در اواخر بازار و با پررنگ شدن مجدد شایعه اعلام تعدیل مثبت گروه پالایشگاهی (بخصوص نماد شپنا) شاهد افزایش تقاضا و معاملات مثبت این گروه پرحاشیه اما پرپتانسیل بازار سرمایه بودیم تا جایی که نمادهای شتران و شبریز با جهش قیمتی به صف خرید رسیدند.

در گروه متعادل و منفی سرمایه گذاری نمادهای وبوعلی، وبیمه، وصنا، وتوصا و سدبیر با صف خرید و نمادهای وملت و وصندوق با معاملاتی مثبت تر از هم گروهی ها سپری شدند.

ثاژن، ثالوند، ثعمرا، وساخت، وآذر، ثامان، ثغرب و کیسون نمادهای مثبت گروه متعادل و منفی ساختمانی در بازار امروز بودند به طوریکه نماد ثعمرا صف خرید شد اما در آنسو نمادهای ثاباد و وتوس با صف فروش به کار خود پایان دادند و نماد ثباغ پس از برگزاری مجمع فوق العاده صاحبان سهام در خصوص تصویب افزایش سرمایه 32 درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران با رشد حدود 8.5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

در گروه های متعادل فلزی و معدنی شاهد تشکیل صف خرید نمادهای فایرا، فنوال و فپنتا و صف فروش نمادهای فرآور، کشرق، کپرور، فروس، فسپا و فخاس، فشار فروش نمادهای کروی،کبافق، کاما، کمنگنز، فزرین و فملی و دادوستدهای مثبت نمادهای ذوب زنگان، ومعادن و فولای بودیم.

در ادامه غیبت حدود 10 ماهه نماد کچینی و در گروه متعادل کاشی و سرامیک، شاهد معاملات مثبت و پرتقاضای نمادهای کترام، کلوند و کهرام بودیم تا جایی که نمادهای کلوند و کترام با صف خرید به کار خود پایان دادند.

در گروه غذایی نمادهای غاذر، غدشت و غبهنوش با صف فروش، نمادهای غشاذر و غسالم با صف خرید، نمادهای غمینو، غگلستا و غشهداب مثبت و مابقی هم گروهی ها متعادل و منفی دنبال شدند. در گروه منفی قندی ادامه معاملات مثبت نماد قجام و صف فروش های نمادهای قلرست، قصفها و قشیر نمایان تر بود همچنین نماد قشرین پس از اعلام پیش بینی سود 377ریالی سال 97 (این درحالی بود که برای سال مالی 96 مبلغ (820) ریال زیان به ازای هرسهم پیش بینی شده بود) با رشد حدود 5 درصدی مورد بازگشایی قرار گفت.

در پایان معاملات نیز نماد شفارا جهت برگزاری مجمع فوق العاده متوقف شد و شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای شبندر، شپنا و آپ با رشد حدود 55 واحدی به ارتفاع 83،523 رسید که در این بین نمادهای رمپنا و فملی بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا