گزارش روز؛

تحرکات مثبت در گروه قطعه ساز

تحرکات مثبت در گروه قطعه ساز

طبق انتظار اکثر نمادهای گروه فلزی و معدنی با برگشت قیمتی و معاملاتی متعادل تر از روز گذشته دنبال شدند که در این میان نمادهای ذوب، کدما، فولاد، فباهنر، فاسمین، فپنتا و کروی از تقاضای بالاتر و معاملاتی تر مثبت تر برخوردار بودند.

گروه خودرویی امروز شاهد تحرکات مثبتی بودند که در این بین قطعه سازها از شتاب بالاتری برخوردار بودند تا جایی که نمادهای ختوقا، ختراک، خپویش، خزر، خمهر، خمحرکه، خموتور، خریخت، خچرخش، خکمک، خشرق و خرینگ صف خرید شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، سایپا اعلام کرد به منظور استقرار خطوط تولید محصولات جدید در شرکت سایپا سیتروئن، خط تولید پراید ۱۱۱ که پیش از این در سایت کاشان قرار داشته متوقف کرده است. همچنین مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه از موافقت اصولی تامین مالی ۷۰۰ میلیارد تومانی ایران خودرو از طریق انتشار صکوک مرابحه و ثبت رکوردی جدید خبر داد.

طبق انتظار اکثر نمادهای گروه فلزی و معدنی با برگشت قیمتی و معاملاتی متعادل تر از روز گذشته دنبال شدند که در این میان نمادهای ذوب، کدما، فولاد، فباهنر، فاسمین، فپنتا و کروی از تقاضای بالاتر و معاملاتی تر مثبت تر برخوردار بودند در آنسو و در گروه متعادل زغال سنگ، نماد کشرق همانند روز گذشته با معاملاتی کم حجم، صف خرید شد که از تهی بودن از فروشنده در قیمت های کنونی حکایت داشت اما با گذشت زمان معاملات و عرضه مکرر صف خرید، بر حجم معاملات آن افزوده شد.

در بازار امروز با افزایش عرضه ها و معاملات منفی گروه قندی (پس از شروع متعادل و مثبت) مواجه شدیم تا جایی که نمادهای قشیر، قزوین، قچار و قهکمت صف فروش را تجربه کردند در این میان ادامه صف خرید نماد قجام و خریدهای چند روز گذشته حقوقی سرمایه گذاری ملی ایران قابل توجه بود.

در گروه متعادل سرمایه گذاری نمادهای وبیمه، سرچشمه، وبوعلی، وصندق و وملت با اقبال بیشتر و معاملاتی مثبت تر از هم گروهی ها دنبال شدند تا جایی که نماد وبوعلی با صف خرید به کار خود پایان داد. همچنین طی دادوستدهای  امروز شرکت خدمات پشتیبانی مهر 78 بار دیگر اقدام به عرضه بلوک 683 میلیون سهمی"وبملت" کرد که بدون رقابت و به قیمت پایه 125 تومان معامله شد. بلوک مذکور توسط کارگزاری آثل و برای صندوق یکم بانک کشاورزی خریداری شده که از سال 89 تاسیس و هم اکنون دارای ارزش بیش از 18.3 هزار میلیارد تومانی است. معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: اجرای توافق خط اعتباری دوطرفه ۵۰۰ میلیون یورویی بانک‌های مرکزی ایران و پاکستان و گشایش شعب بانکی در دو کشور باید در ۳ ماه آینده تحقق یابد. همچنین برقراری خط کشتیرانی مسافری و باری بین چابهار و کراچی و خط پروازی مستقیم بین دو کشور می تواند زمینه ساز همکاری های بلندمدت تر شود.

گروه های متعادل شیمیایی و فراورده های نفتی با صف فروش نمادهای پاکشو و شنفت، دادوستدهای مثبت نمادهای شپنا، شتوکا، فارس و شاوان و معاملات منفی نمادهای شپارس، شلعاب، شکلر، شکربن، شپلی، شپاس و پارسان دنبال شدند، همچنین نماد پترول پس از برگزاری مجامع عادی سالیانه تقسیم سود نقدی 50 ریالی و فوق العاده اصلاح اساسنامه متعادل مورد بازگشایی قرار گرفت.

نمادهای ثاباد، ثاخت و وتوس با صف فروش و نمادهای کرمان، ثامان، ثالوند و ثعمرا با معاملاتی مثبت درگروه منفی ساختمانی دنبال شدند. در گروه موسوم به یوتیلیتی شاهد معاملاتی کم حجم، متعادل و مثبت بودیم که در این میان نماد بمپنا از تقاضای بالاتر و رشد قیمتی بیشتری نسبت به هم گروهی ها برخوردار بود. نماد خصدرا پس از برگزاری مجامع عادی سالانه، فوق العاده صاحبان سهام، ارائه اطلاعات 3 ماهه (64% کاهش زیان نسبت به دوره مشابه سال گذشته) و توضیحات تکمیلی مربوطه با رشد حدود 16.5 درصدی مورد بازگشایی قرار گفت همچنین نماد تولیدی چدن سازان در قیمت 195 تومان عرضه اولیه شد.

در اوایل بازار صف خرید نماد اوان پس از هفته ها رشد قیمتی، عرضه شد همچنین در گروه بنیادی محور آی تی در حالی نماد آپ با جهش قیمتی، صف خرید شد که طبق انتظار سایر هم گروهی ها نیز به دلیل قرار داشتن در سطوح حمایتی با افزایش تقاضا مواجه شدند. علی صحرایی معاون بازار شرکت بورس تهران گفت: عرضه اولیه "های وب" شامل 5 درصد است. این مقام مسئول در مورد تخصیص 200 میلیون سهم معادل 5 درصد به کارکنان داده گستر عصر نوین هم به بورس پرس توضیح داد: بنابر اعلام مدیران شرکت، علاوه بر حدود 185 نیروی انسانی حدود 2000 نفر بازاریاب دارای بیمه هم با این شرکت ارتباط دارند. این درحالی است که مقرر شده تمام مدارک بیمه ای مربوط همه نیروی انسانی "های وب" به بورس ارایه شود.

در پایان معاملات نماد اتکام جهت برگزاری مجمع عادی بطور فوق العاده نوبت دوم صاحبان سهام، نماد شپلی جهت برگزاری مجامع فوق العاده و عادی سالانه تصویب صورتهای مالی و تیپیکو جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه تصویب صورتهای مالی متوقف شدند.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای فارس و فولاد با رشد حدود 100 واحدی به ارتفاع 83،469  رسید که در این بین نمادهای پاکشو و وبملت بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا