در معاملات روز دوشنبه بورس تهران؛

سبزپوشی شاخص و صدرنشینی نمادهای بزرگ

سبزپوشی شاخص و صدرنشینی نمادهای بزرگ

امروز، نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، گل گهر و مخابرات با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را ثبت کردند.

 

در داد و ستدهای روز دوشنبه شاخص کل بورس با رشد 113 واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز دوشنبه شاخص بورس 113 واحد رشد کرد و به رقم 83 هزار و 369 رسید.

همچنین در این روز سهامداران بورس تهران بیش از 478 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از یک هزار و 420 میلیارد ریال بود و در 37 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

گفتنی است در این روز شاخص کل بورس 113 واحد بالا رفت. شاخص های بازار اول و دوم نیز 43 و 442 واحد رشد را به ثبت رساندند.

نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، گل گهر و مخابرات با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را ثبت کردند.

این در حالی بود که نمادهای سایپا، پاکشو و ملی مس با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

در بازار امروز گروه های فلزات اساسی، خودرو و فرآورده های نفتی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای صنایع کاغذ سازی کاوه، گرانیت بهسرام، صنایع جوشکاب یزد، کویر تایر، قند اصفهان، پتروشیمی شیراز و صنایع شیمیایی سینا بود.

در مقابل نمادهای تایدواتر خاورمیانه، پاکشو، حفاری شمال، سیمان داراب، آلومینیوم ایران، فرآورده های نسوز ایران و گروه بهمن با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

همچنین در این روز اوراق صکوک سایپا ، اوراق مشارکت شهرداری تهران، اوراق مشارکت شهرداری اصفهان، اوراق صکوک فولاد کاوه کیش، اوراق صکوک اجاره سایپا و واحدهای صندوق کیان با بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید مواجه شدند.

این در حالی بود که گروهی از سهامداران برای خروج از سهام پیاذر، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، واحدهای صندوق پارند، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، سهم پاکشو و اوراق مشارکت شهرداری مترو سنگین ترین صف های فروش و بیشترین عرضه ها را داشتند.

همچنین در پایان معاملات امروز سایپا با معامله 34 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و آسان پرداخت پرشین با معامله بلوکی به ارزش 121میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا