قائم مقام شستا عنوان کرد:

برخی از شرکت های شستا به بازار سرمایه و برخی به بورس ترکیه وارد می شوند

برخی از شرکت های شستا  به بازار سرمایه و برخی به بورس ترکیه وارد می شوند

75 درصد واحدهای ما در بورس هستند و برنامه‌ریزی کردیم که شرکت‌های باقیمانده تا سال آینده وارد بورس خواهند شد و شرکت‌های غیر بورسی را نیز جهت شفافیت صورت‌های مالی به بورس می‌فرستیم.

مرتضی لطفی از پیشکسوتان حوزه سیمان کشور است که علاوه بر فعالیت در بخش خصوصی سمت های مهم و تاثیر گذار اقتصادی نیز داشته است. وی اکنون نایب رئیس هیئت مدیره یکی از بزرگترین هلدینگ های اقتصادی کشور است عضویت وی در اتاق بازرگانی و نمایندگی بخش خصوصی کشور سبب شده که از وی به عنوان یکی از حلقه های اتصال بخش خصوصی و دولتی نام برده شود تا جایی که در این مصاحبه که در قالب قائم مقام و عضو هیات مدیره شستا با وی انجام شده باز هم دغدغه بخش خصوصی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا) و به نقل از ایلنا، لطفی در خصوص سرمایه گذاری خارجی شرکت شستا اینگونه اعلام داشت که:با توجه به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال دولت اگر فعالیت‌های خود را در قالب این شعار تنظیم کند بخشی از وعده‌های تبلیغاتی و انتظارات مردم که بزرگترین سرمایه اجتماعی است تامین می‌شود.

وی گفت: در چهار ماه گذشته توانستیم در تمام حوزه‌ها رشد داشته باشیم اما در بخش صنعت رشد قابل توجهی نداشته‌ایم و کماکان رکورد بر صنعت و ساختمان حاکم است و برای اینکه ما بتوانیم از این ظرفیت خوب استفاده کنیم نگاه ما باید به خارج از کشور باشد، توجه به صادرات و ایجاد ظرفیت‌های جدید لازمه تولید حداکثری توسط دستگاه‌ها است.

لطفی خاطرنشان ساخت: در دهه گذشته که ما درگیر تحریم بودیم از تجارت بین‌المللی و قوانین آن عقب ماندیم از طرف دیگر نتوانستیم صنایع خود را به روز کنیم. بایستی در این چهار سال دولت از طریق مساعدت شرایطی فراهم شود تا صنایع را به تکنولوژی روز مجهز کند و شرکت‌های دانش‌بنیان را تقویت کند تا در بازار بین‌المللی بتوانیم تولید رقابتی و اقتصاد رقابتی داشته باشیم.

ورود تمام شرکت های شستا به بورس

قائم مقام شستا در ادامه ابراز داشت: از طرف دیگر 75 درصد واحدهای ما در بورس هستند و برنامه‌ریزی کردیم که شرکت‌های باقیمانده تا سال آینده وارد بورس خواهند شد و شرکت‌های غیر بورسی را نیز جهت شفافیت صورت‌های مالی به بورس می‌فرستیم.

بورس ترکیه

وی ادامه داد: از طرف دیگر مذاکراتی با بورس ترکیه داشته‌ایم که برخی از سهام خود را آنجا عرضه کنیم که این اتفاق برای اولین بار است که در کشور رخ می‌دهد. در بحث سرمایه‌گذاری خارجی در آذربایجان یک واحد دارویی و در عراق یک واحد سیمانی در حال احداث است سه تفاهم‌نامه نیز با غنا امضا کردیم از طرف دیگر با تهاتر برخی منابع داخل کشور و معادن آفریقا می توانیم پرتفوی خودمان را افزایش دهیم.

انتظارات بخش خصوصی از دولت

این مقام مسئول تأکید کرد: یکی دیگر از انتظارات بخش خصوصی از دولت تثبیت نرخ ارز است دولت در چهار سال دور اول تلاش کرد ولی انجام نشد و اکنون نیز تعهد داده که ارز را تک‌نرخی خواهد کرد. دیگر مورد مشکلات بانکی است که یکی از موانع جدی در سر راه تجارت بین الملل است که امیدوارم با اهتمامی که دولت در دیپلماسی تجاری دارند این مشکل هم حل شود.

وی متذکر شد: از طرف دیگر قوانین زائد و دست و پاگیر باید حذف شود چرا که امروز یکی از موانع جدی اعتماد سرمایه‌گذاران خارجی در سرمایه‌گذاری مشکل قوانین دست و پاگیر دارند و عدم ثبات در قیمت‌گذاری است..

لطفی در خصوص سهم بازار سرمایه در تأمین مالی اشاره داشت: بازار سرمایه یکی از مهم‌ترین منابع مالی تامین صنعت است و من فکر می‌کنم در این حوزه افت و خیزهای زیادی داشتیم.

وی گفت: دولت یک صندوق حمایت از بورس ایجاد کرد که هنوز عملیاتی نشده است، عرضه تمام کالاها در بورس به تثبیت اقتصاد کشور کمک می‌کند، در چهار ماه امسال صادرات ما 24 درصد کاهش پیدا کرد. هنوز تمرکز بر سیاست توسعه صادرات کالای غیر نفتی به طور کامل صورت نگرفته است و برای تقویت این سیاست توسعه مشوق‌های صادراتی یک امر ضروری است. سال گذشته هزار میلیارد به این امر اختصاص دادند که 20 هزار میلیارد ریال آن بیشتر محقق نشد و برای امسال نیز 20 هزار میلیارد ریال تخصیص داده شده است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا