وزیر امور اقتصادی و دارایی:

جلب سرمایه گذاری های خارجی اصلی ترین برنامه وزارت اقتصاد است

جلب سرمایه گذاری های خارجی اصلی ترین برنامه وزارت اقتصاد است

محمدخزاعی رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران نیز در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت عملکرد و اقدامات هیات سرمایه گذاری خارجی، حجم جلب سرمایه گذاری خارجی از ابتدای دولت یازدهم ( شهریور 1392) تا مرداد 1396 را بیش از 18 میلیارد دلار اعلام کرد. وی بر تلاش سازمان سرمایه گذاری در دستیابی به اهداف مندرج در برنامه ششم توسعه و رشد 8 درصدی اقتصادی تاکید کرد.


وزیر امور اقتصادی و دارایی، جلب و تشویق سرمایه های خارجی به حضور در کشور را از اصلی ترین برنامه های این وزارتخانه در دولت دوازدهم ذکر کرد و خواهان استفاده از ظرفیت مناطق آزاد و ایرانیان مقیم خارج از کشور برای این کار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از ایرنا، «مسعود کرباسیان» در نخستین جلسه هیات سرمایه گذاری خارجی در دولت دوازدهم با اشاره به الحاق مناطق آزاد به وزارت امور اقتصادی و دارایی و با در نظر داشتن ظرفیت های مناطق در جلب سرمایه های خارجی، سازمان سرمایه گذاری را به فعال تر کردن حوزه جلب سرمایه در مناطق آزاد دعوت کرد.

بستر سازی بیشتر برای استفاده از سرمایه های انسانی و ایرانیان مقیم خارج، ارتقای دیپلماسی اقتصادی، بهره‌گیری از ابزار اوراق بهادار ارزی در جذب منابع مالی خارجی، همکاری فعال بین سازمان سرمایه گذاری و اتاق بازرگانی و تعامل با بخش خصوصی از دیگر محورهای سخنان کرباسیان در این نشست بود.

محمدخزاعی رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران نیز در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت عملکرد و اقدامات هیات سرمایه گذاری خارجی، حجم جلب سرمایه گذاری خارجی از ابتدای دولت یازدهم ( شهریور 1392) تا مرداد 1396 را بیش از 18 میلیارد دلار اعلام کرد.
وی بر تلاش سازمان سرمایه گذاری در دستیابی به اهداف مندرج در برنامه ششم توسعه و رشد 8 درصدی اقتصادی تاکید کرد.
در این نشست که با حضور اعضای هیات سرمایه گذاری خارجی برگزار شد، تشکیل اتاق سرمایه گذاری مورد تاکید اعضا قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، هیات سرمایه گذاری خارجی بر اساس ماده 6 قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی تشکیل شده است و تمامی درخواست های سرمایه گذاری خارجی باید به تصویب این هیات برسد.

در جلسه پیشین این هیات که دهم مرداد ماه و در واپسین روزهای دولت یازدهم برگزار شد، در مجموع31 طرح سرمایه گذاری خارجی شامل 17 طرح جدید و 11 مورد دیگر مرتبط به طرحهای فرعی سرمایه گذاری خارجی در مجموع به ارزش یک میلیارد و 697 میلیون و 577 هزار و 513 دلار آمریکا به تصویب هیات سرمایه گذاری خارجی رسید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا