در داد و ستدهای امروز؛

پالایشی ها بورس را سبز پوش کردند

پالایشی ها بورس را سبز پوش کردند

امروز گروه های فرآورده های نفتی، خودرو و فلزات اساسی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

 

در داد و ستدهای روز دوشنبه سهامداران بورس تهران شاهد رشد شاخص کل بورس بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز دوشنبه سهامداران بورس تهران بیش از 710 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند. ارزش معاملات در این روز 2 هزار و 221 میلیارد ریال بود و در 47 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

همچنین در این روز شاخص کل بورس 106 واحد رشد کرد و به رقم 83 هزار و 452 رسید. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 88 و 158 واحد رشد کردند.

همچنین در این روز نمادهای پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران، پالایش نفت بندر عباس، فولاد مبارکه و پالایش نفت تبریز با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص، رشد این متغیر را ثبت کردند.

این در حالی بود که نمادهای سایپا و کشتیرانی با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

در بازار امروز گروه های فرآورده های نفتی، خودرو و فلزات اساسی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای کارتن ایران، لنت ترمز ایران، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تبریز، صنایع جوشکاب یزد، پالایش نفت تهران و آهنگری تراکتورسازی ایران بود.

در مقابل نمادهای سیمان ایلام، گرانیت بهسرام، سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران، فیبر ایران، موتورسازان تراکتورسازی ایران، تایدواتر خاورمیانه و درخشان تهران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

همچنین در این روز سهامداران برای خرید واحدهای صندوق کیان، پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری تهران، سهام کارتن ایران، اوراق مشارکت ملی نفت ایران و اوراق مشارکت شهرداری شیراز بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را تشکیل دادند.

در مقابل گروهی دیگر از سهامداران برای خروج از واحدهای اوراق مشارکت ملی نفت ایران، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک اجاره سایپا، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، اوراق مشارکت شهرداری تهران، واحدهای صندوق کیان و سهام پالایش نفت تهران بیشترین عرضه ها و طولانی ترین صف های فروش را ثبت کردند.

در پایان معاملات امروز تیپیکو با معامله 144 میلیون سهم به ارزش 909 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کردند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا