واکنش ایمیدرو به خبر کشف معدن بزرگ سنگ آهن در یزد

صبور باشید!

صبور باشید!

گروه معادن >سنگ آهن - یک کانال تلگرامی وابسته به ایمیدرو توضیحاتی را درخصوص خبر کشف ذخیره ۲ میلیارد تنی سنگ آهن با عیار ۷۰ درصد که در محافل معدنی جنجال‌برانگیز شده ارائه کرد:

به گزارش ماین نیوز، توضیحات کانال کامودیتیز به شرح زیرند:

️۱- این معدن در پهنه ایران مرکزی واقع شده و یکی از نتایج فعالیت‌های اکتشافی ایمیدرو است. ابعاد سطح زمین مغناطیس سنجی شده ۶ کیلومتر مربع است (۲x۳)

۲- اعلام نظر درخصوص ذخایر فعلا جنبه حدس و گمان دارد و خروجی فعالیت کارشناسی نیست. ایمیدرو تنها یک حفاری در معدن انجام داده و در عمق ۱۵۵۰ متری به توده معدنی ۲۱۰ متری به شرح زیر برخورد کرده است:

۷۰ متر اول (عیار=60%-70%)
۷۰ متر دوم (عیار 55%-65%)
۷۰ متر سوم (عیار 45%-55%)

۳- برای شفاف‌سازی ذخیره اولیه حداقل ۲ حفاری تکمیلی در سه ماه آینده باید انجام شود و در صورت مثبت بودن موارد، ذخیره می‌تواند حتی تا ۱۰ میلیارد تن بالا رود. در صورت منفی بودن نیز ذخیره می‌تواند با توجه به عمق زیاد معدن️ غیراقتصادی شده و بایگانی می‌شود.

۴- در صورت مثبت بودن نتایج اولیه، نیاز به ۱ میلیون متر حفاری دیگر خواهد بود تا به زمان اخذ گواهی کشف برسیم و این به معدنی هزینه‌کرد ۳۰۰ میلیارد تومان در این پروژه خواهد بود که مطابق استراتژی ایمیدرو، باید از طریق فراخوان اقدام به جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی و تکمیل پروژه شود.

این کانال تلگرامی وابسته به ایمیدرو در پایان تاکید کرده "تا زمان شفاف‌سازی ذخیره اندکی صبور باشیم! طبعا ایمیدرو به مرور زمان اطلاعات تکمیلی درخصوص نتایج پیشرفت پروژه را به اطلاع جامعه معدن و صنایع معدنی کشور خواهد رساند."
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا