دکتر محمدی در جمع خبرنگاران تشریح کرد:

اثر کاهش نرخ سود بانکی بر بازار سرمایه از کانال های سه گانه

اثر کاهش نرخ سود بانکی بر بازار سرمایه از کانال های سه گانه

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، در حاشیه مراسم  اختتامیه و اهدای جوایز نخستین لیگ ستارگان بورس در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنان در خصوص بازار سرمایه و اقدامات این سازمان در حوزه فرهنگ سازی پاسخ داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانى بازار سرمایه (سنا)، دکتر شاپور محمدی گفت: نخستین لیگ ستارگان بورس از جمله اقداماتی بود که سازمان بورس و اوراق بهادار در حوزه فرهنگ سازی انجام داد تا به افزایش سواد مالی در کشور و ارتقای فرهنگ بازار سرمایه کمک کند.

وی افزود: برگزاری رقابت هایی همچون لیگ ستارگان بورس فرصتی فراهم می کند تا افراد در حال خرید و فروش، قوانین و مقررات و قواعد بازار را بیاموزند و اصول سرمایه گذاری را تجربه  کنند؛ ضمن اینکه از یک جهت هم به هر حال یک مسابقه جدی است و هیجانات و جذابیت های خاص خود را دارد.

 رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به خبرنگاری که پرسید آیا این مسابقات منحصر به تهران خواهد بود یا قرار است دیگر شهرها را هم در برگیرد، گفت: اگر این تیم ها از کل کشور شرکت کنند حتما ما استقبال می کنیم؛ حتی ممکن است بتوانیم در آینده به جز تیم های دانشگاهی، گروه های آزاد و  تشکل های دیگری را هم داشته باشیم که بتوانند در این لیگ  با هم رقابت کنند.

 وی ابراز امیدواری کرد که در آینده بتوان در حوزه تولیدات چند رسانه ای  و از طریق مسابقات تلویزیونی و  سریال ها و فیلم های سینمایی نیز  فرهنگ بازار سرمایه را ارتقا داد.

محمدی اظهار داشت: یکی دیگر از  کارهایی که سازمان بورس سال ها پی گیری کرده و از این به بعد هم با قوت پی گیری خواهد کرد، دیپلم بورس است .

در ادامه، خبرنگاری از رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص آخرین وضعیت ایران در آیسکو پرسید که محمدی پاسخ داد: پرونده ایران در این نهاد بین المللی در حال بررسی است و با نظر مثبتی که اکثر کشورها دارند، امیدواریم که در آینده نزدیک عضویت ما به عضویت عادی تبدیل شود. همچنین با تعدادی از کشورها از جمله ترکیه، آلمان، کره جنوبی و هند تفاهم نامه همکاری داریم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به سوالی درباره تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر بازار سرمایه هم گفت: به نظر من این اقدام ، اقدام بسیار خوبی است که از سه کانال می تواند روی بازار سرمایه تاثیر مثبت بگذارد.

محمدی تصریح کرد: بخشنامه اخیر بانک مرکزی درخصوص کاهش نرخ سود بانکی اولا: سهام و ابزارهای مالی را در مقابل سود سپرده و سپرده های بانکی رقابت پذیر می کند. ثانیا: موجب کاهش هزینه تامین مالی می شود. علاوه بر اینها کمک می کند که سودآوری بانک هایی هم که الان در بورس پذیرفته هستند، تقویت شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا