امروز در بازار فرابورس رقم خورد؛

افزایش حجم و ارزش معاملات فرابورس ایران/ تازه وارد جدید فرابورس امروز قیمت خورد

افزایش حجم و ارزش معاملات فرابورس ایران/ تازه وارد جدید فرابورس امروز قیمت خورد

شاخص کل فرابورس پس از چند روز صعود در نزدیکی یک واحد افت کرد تا در ارتفاع 952 واحدی بایستد. عمده بار منفی بر آیفکس از جانب نماد «ذوب» رقم خورد در حالی که سه نماد «دماوند»، «زاگرس» و «خراسان» تا سطح یک واحد تاثیر مثبت این نماگر داشته و از افت بیشتر آن جلوگیری کردند.

معاملات فرابورس ایران روز جاری با افزایش حجم و ارزش معاملات و عرضه اولیه 15 درصد از سهام شرکت هتل پارسیان کوثر اصفهان به پایان رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا) به نقل از فرابورس ایران، امروز یکشنبه 12 شهریورماه معامله‌گران اقدام به دادوستد بیش از 392 میلیون ورقه بهادار به ارزش 3 هزار و 191 میلیارد ریال کردند که در مقایسه با روز گذشته با افزایش حجم و ارزش معاملات همراه بود.‌

همچنین در جریان بازار 15 درصد از سهام شرکت هتل پارسیان کوثر اصفهان با قیمت هر سهم 12 هزار و 200 ریال در بازار دوم کشف قیمت شد.

شاخص کل فرابورس اما پس از چند روز صعود در نزدیکی یک واحد افت کرد تا در ارتفاع 952 واحدی بایستد. عمده بار منفی بر آیفکس از جانب نماد «ذوب» رقم خورد در حالی که سه نماد «دماوند»، «زاگرس» و «خراسان» تا سطح یک واحد تاثیر مثبت این نماگر داشته و از افت بیشتر آن جلوگیری کردند.

سهامداران امروز در مجموع بازارهای اول و دوم نیز 135 میلیون سهم به ارزش 527 میلیارد ریال را معامله کردند که بالاترین حجم معاملاتی در نماد «ذوب» با معامله 46 میلیون سهم به ارزش 42 میلیارد ریال و بیشترین ارزش دادوستد سهام در نماد «گکوثر» با نقل و انتقال 16.5 میلیون سهم به ارزش بیش از 201 میلیارد ریال رقم خورد.

نگاهی به تابلو نمادهایی که بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرند نیز نشان می‌دهد به ترتیب نمادهای «اوان»، «شلیا» و «ساینا» تا سطح حداکثر 5 درصد بیشترین رشد قیمت و نمادهای «فولای»، «کاسپین» و «شتوکا» تا سطح 5.6 درصد بالاترین افت قیمتی را به ثبت رساندند. در همین حال نمادهای «ذوب»، «اوان» و «شتوکا» نیز به ترتیب سه نماد پربازدید معاملات امروز شناخته شدند.

از سوی دیگر سهامداران بازار پایه معاملات امروز را با خرید و فروش 148 میلیون سهم به ارزش 201 میلیارد ریال خاتمه دادند.

 

امروز مدیریت عملیات بازار و اعضا فرابورس ایران در قالب پیام ناظر اطلاع داد: بر اساس زمانبندی اعلام شده مطابق با مصوبه مورخ 25/05/1396 کمیته درج فرابورس، نمادهای معاملاتی شرکت‌های رهشاد سپاهان، پرمیت و اعتباری توسعه در پایان معاملات فردا دوشنبه مورخ 13شهریور 1396 متوقف می‌شوند. همچنین بر اساس طبقه‌بندی جدید در تابلو پایه ج، نمادهای معاملاتی شرکت‌های مذکور به تابلو پایه ج منتقل می‌شوند و از دوشنبه مورخ 20شهریور 1396 آماده انجام معامله در این تابلو هستند.

از طرفی سرمایه‌گذاران در بازار اوراق با درآمد ثابت بیش از یک میلیون ورقه به ارزش یک‌هزار و 418 میلیارد ریال را دست به دست کردند که بیشترین حجم و ارزش معاملاتی در اختیار اسناد خزانه اسلامی مرحله یازدهم قرار گرفت.

بیش از 977 میلیارد ریال از ارزش معاملات روز جاری نیز به دادوستدهای انجام شده در صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله اختصاص داشت. بیش از 107 میلیون ورقه به ارزش افزون بر 977 میلیارد ریال در ETFها دست به دست شد که صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد.

در نهایت تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز معاملات امروز را با خرید و فروش 86 هزار ورقه تسه به ارزش حدود 67 میلیارد ریال پشت سر گذاشت. قیمت این اوراق در همان محدوده قیمت‌ روزهای گذشته یعنی دامنه 764 هزار تا 791 هزار ریال قرار داشت .

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا