رییس سازمان فناوری اطلاعات در غرفه ایسنا تاکید کرد

کاربران، موتورهای جست‌وجوی ایرانی را در صفحه خود قرار دهند

کاربران، موتورهای جست‌وجوی ایرانی را در صفحه خود قرار دهند

رییس سازمان فناوری اطلاعات با بیان این‌که سال گذشته دولت برای موتورهای جست‌وجو سه میلیارد هزینه کرده است، گفت: کاربران باید با حمایت از این موتورها به تقویت آنها کمک کنند.

نصرالله جهانگرد با حضور در غرفه ایسنا، در بیست‌ویکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها درباره‌ استفاده از موتورهای جست‌وجوگر ایرانی اظهار کرد: ما برای شبکه ملی اطلاعات‌مان باید ابزارهایی تولید کنیم که به ما کمک می‌کند در اندازه‌های ملی استقلال داشته باشیم.

وی افزود: موتورهای جست‌وجو‌گر، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی ابزارهای یک شبکه مستقل است البته از نظر کاربرد، ظرفیت، شرایط بازار و رقبا همه موثر هستند و پیشنهاد ما به کاربران ایرانی این است که حتما موتورهای جست‌وجوگر ایرانی را در صفحه خود بگذارند و با آن جست‌وجو کنند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که با جست‌وجوهای بیشتر اطلاعات بیشتری توسط موتورهای جست‌وجو جذب می‌شود، ادامه داد: همان کاری که ما با گوگل می‌کنیم و باعث تقویت‌اش می‌شویم می‌توانیم با حمایت ملی باعث تقویت موتورهای جست‌وجوی ایرانی هم شویم.

جهانگرد با بیان این‌که همه این موتورهای جست‌وجو توسط بنگاه‌های خصوصی فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: اگر بتوانیم با همیاری همه کاربران باعث افزایش کاربرد این موتورها شویم، مخازن اطلاعاتی آنها به تدریج قوی‌تر خواهد شد و بهتر پاسخ می‌دهند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ادامه داد: ممکن است روز اول درصدی از کلمات را به نفع مطلوب نشان ندهد، اما قطعا دفعات بعد این کار به درستی انجام می‌شود، چرا که سیستم این موتورها آموزش با عمل است و ما انتظار داریم که کاربران از این ابزارها بهترین استفاده را کنند.

وی همچنین درباره‌ی میزان سرمایه‌گذاری در موتورهای جست‌وجوگر ایرانی افزود: نمی‌دانیم که به‌طور کلی چقدر در این موتورها سرمایه‌گذاری شده، اما برای مثال ما در سال گذشته در بخش دولتی حدود سه میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کردیم که این بخشی از کل سرمایه‌گذاری انجام شده است.

جهانگرد درباره‌ی شعار خبرگزاری ایسنا در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها مبنی بر «صداقت، اعتماد و اعتبار» اظهار کرد: این شعار بسیار استراتژیک اعلام شده، چرا که اگر صداقت در خبر نباشد ارزشی نخواهد داشت.

به گفته رییس سازمان فناوری اطلاعات اصیل‌ترین شاخص برای خبر درستی آن است و طبیعتا شنونده به آورنده خبر درست، اعتماد پیدا می‌کند و در عین حال آن خبرگزاری معتبر می‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین خبرگزاری که اخبار درست منتشر کند، قطعا معتبر شده که ایسنا هم در این زمینه خوب کار کرده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا