گزارش روز؛

بازگشت "خساپا" به چرخه معاملات تالار شیشه ای

بازگشت

غبهنوش و غشان تنها نمادهای مثبت گروه منفی غذایی در بازار امروز بودند این در حالی بود که شاخص و اکثر نمادهای گروه با توجه به قرار داشتن در سطوح حمایتی، می توانند با افزایش تقاضای اندک نیز، نوسانات مثبتی را تجربه کنند.

 

گروه خودرویی اکثرا با ادامه معاملاتی منفی مواجه بودند، در این گروه شاهد صف خرید نمادهای خمحور و خپویش و معاملات مثبت نمادهای خکمک و ختور، صف فروش نمادهای ختراک و خموتور و بازگشایی نماد خساپا بودیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، نماد خساپا پس از حدود 3 ماه توقف برای برگزاری مجمع عادی سالانه تقسیم سود نقدی، ارائه صورت های مالی حسابرسی شده سال 95، تعدیل پیش بینی سود96 و ارائه اطلاعات و شفاف سازی های مربوطه با افت 14 درصدی مورد بازگشایی قرار گفت. به جز نمادهای حریل و حپارسا که متعادل بودند مابقی نمادهای گروه حمل و نقل با ادامه معاملات متعادل و منفی به کار خود پایان دادند.

واتی و وخارزم جزء تنها نمادهای متعادل و مثبت گروه متعادل و منفی سرمایه گذاری در بازار امروز بودند اما در اواخر بازار و درپی انتشار شایعه به وجود آمدن مشکلاتی در معاملات بلوکی نماد فایرا، نماد وتوصا با فشار عرضه ها مواجه و در نهایت صف فروش شد. در جریان معاملات امروز قرار بود 15 درصد از سهام آلومینیوم‌ ایران‌ از سوی سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران عرضه شد اما این عرضه انجام نشد که در این رابطه علی صحرایی معاون بازار شرکت بورس تهران گفت: طبق ضوابط معاملات عمده و بر اساس مدارک ارسالی ، خریداران این بلوک احراز صلاحیت نشدند.

گروه های فلزی و معدنی اکثرا معاملاتی منفی را تجربه می کنند تا جایی که نمادهای کشرق، فباهنر و فخاس با صف فروش همراه شدند در آنسو همچنان نماد فایرا در کنار نمادهای کدما و فپنتا با صف خرید دنبال شدند نماد فولای نیز پس از ارائه اطلاعات تکمیلی در خصوص پیش بینی سود با افت 5.5 درصدی مورد بازگشایی قرار گفت.

درگروه شیمیایی معاملاتی متعادل در جریان بود در این بین شاهد تشکیل صف فروش نمادهای شتوکا و شفارا و اقبال و رشد قیمتی نمادهای فارس، شکربن، خراسان و ساینا بودیم که در نهایت موجب شد نماد شکربن با صف خرید به کار خود پایان دهد در آنسو، گروه متعادل فراورده های نفتی درپی انتشار شایعه اعلام تعدیل مثبت مجدد، با افزایش تقاضا در نمادهای شپنا، شسپا، شرانل و شبهرن و معاملات مثبت آنها به کار خود پایان دادند. رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع شوینده از رایزنی تولیدکنندگان برای افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت شوینده‌ها خبر داد. بختیار علم بیگی اظهارداشت: حدود یک سال و نیم از عدم افزایش قیمت شوینده‌ها می‌گذرد و تولیدکنندگان سالانه با افزایش هزینه‌های تولید روبه رو شده‌اند.

در گروه متعادل و منفی ساختمانی، نمادهای وساخت و ثاباد با صف فروش و نمادهای ثفارس، ثامان، کیسون و ثشاهد با نوسانات مثبتی همراه شدند همچنین نماد ثاخت به دلیل ابهام درارائه اطلاعات همراه حق تقدم خود متوقف شد و نماد عرضه اولیه گکوثر در ۱۲۲۰ تومان مورد کشف قیمت قرار گرفت.

غبهنوش و غشان تنها نمادهای مثبت گروه منفی غذایی در بازار امروز بودند این در حالی بود که شاخص و اکثر نمادهای گروه با توجه به قرار داشتن در سطوح حمایتی، می توانند با افزایش تقاضای اندک نیز، نوسانات مثبتی را تجربه کنند اما به دلیل جو کم رمق و معاملات منفی کلی بازار، شاهد ادامه معاملات منفی گروه مذکور بودیم. معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، یکی از معضلات حال حاضر صنعت داروسازی کشور را کمبود نقدینگی دانست. وی عنوان داشت: با توجه به رایزنی‌هایی که با سازمان برنامه و بودجه و بیمه‌ها صورت گرفته قرار است مطالبات صنایع داروسازی حداکثر تا پایان شهریور و با بهره مندی از منابع مالی بیمه ها پرداخت شود.

گروه آی تی با ادامه صف خرید نماد اوان، معاملات مثبت نماد پرداخت و دادوستدهای منفی مابقی هم گروهی ها همراه بود به طوریکه نماد مداران صف فروش شد همچنین در اوایل بازار نمادهای کپشیر، قشرین و غچین به منظور بررسی بیشتر اطلاعات و تعدیل پیش بینی متوقف شدند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از جو کلی بازار و بخصوص معاملات منفی نمادهای خساپا و فولاد با افت حدود 83 واحدی به ارتفاع  83،345 رسید که در این بین با معاملات دوطرف و بلوکی نمادهای فارس، همراه و شپنا از ریزش بیشتر شاخص جلوگیری کرد و بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا