در داد و ستدهای امروز بورس تهران؛

بیش از 790 میلیون برگه دارایی مالی تغییر مالکیت دادند

بیش از 790 میلیون برگه دارایی مالی تغییر مالکیت دادند

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای شیشه همدان، آلومینیوم ایران، تولید محور خودرو، سرامیک صنعتی اردکان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی دماوند و کربن ایران بود.

 

در داد و ستدهای روز یک شنبه سهامداران بورسی بیش از 790 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در معاملات روز جاری سهامداران بورسی بیش از 790 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از یک میلیارد و 734 میلیارد ریال بود و در 59 هزار نوبت معاملاتی به ثبت رسید.

در معاملات امروز شاخص کل 83 واحد افت کرد و به رقم 83 هزار و 345 رسید. شاخص بازار اول نیز 402 واحد پایین آمد اما شاخص بازار دوم یک هزار و 687 واحد افت کردند. نمادهای سایپا، فولاد مبارکه، گل گهر و هلدینگ نفت و گاز پارسیان با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص باعث افت این متغیر شدند. این در حالی بود که نمادهای هلدینگ نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت اصفهان و ارتباطات سیار با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر این متغیر شدند.

همچنین در این روز گروه های خودرو، فلزات اساسی و شیمیایی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای شیشه همدان، آلومینیوم ایران، تولید محور خودرو، سرامیک صنعتی اردکان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی دماوند و کربن ایران بود.

در مقابل نمادهای سایپا، آبادگران، نیرو ترانس، مس شهید باهنر، بیمه ما، لیزینگ ایرانیان و فرآورده های نسوز آذر با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز سهامداران بورسی برای خرید سهام آلومینیوم ایران، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، کیان، سهام کارتن ایران، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری تهران و اوراق مشارکت ملی نفت ایران بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را ثبت کردند.

در مقابل گروهی دیگر از سهامداران برای خروج از واحدهای پارند پایدار سپهر، کیان، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، اوراق مشارکت شهرداری تهران، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار و اوراق مشارکت رایان سایپا بیشترین عرضه ها و طولانی ترین صف های فروش را تشکیل دادند.

در پایان معاملات امروز سایپا با معامله 300 میلیون سهم به ارزش 357 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا