رتبه اول استان یزد در تولید سنگ آهن، خاک صنعتی و باریت در کشور/تامین 50 درصد خوراک صنایع فولادی کشور از یزد

رتبه اول استان یزد در تولید سنگ آهن، خاک صنعتی و باریت در کشور/تامین 50 درصد خوراک صنایع فولادی کشور از یزد

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: ارزش کل صادراتی استان یزد 12 میلیون دلار افزایش یافته و به عدد 496 میلیون دلار رسیده است.

محمدرضا علمدار یزدی رئیس کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزدگفت: در تولید سنگ آهن، خاک صنعتی و باریت یزد رتبه اول کشور را دارد و 50 درصد خوراک صنایع فولادی کشور را تامین می کند.

علمدار یزدی افزود: در بخش تجارت استان یزد هشتمین استان برتر صادر کننده استان است و عمده ترین کالاهای صادراتی استان یزد شامل محصولاتی از جمله کاشی و سرامیک، پسته و محصولات نساجی است.

وی با اشاره به اینکه استان یزد با دارا بودن بیش از 3 هزار و 400 واحد صنعتی با سرمایه گذاری بیش از 10 هزار میلیارد تومان و اشتغال بیش از 100 هزار نفر چهارمین استان صنعتی کشور به حساب می آید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد از تحقق سرمایه گذاری 14 هزار میلیارد تومان و اشتغال بیش از 60 هزار نفر در استان یزد با تکمیل واحدهای نیمه تمام استان گفت: استان یزد رتبه اول کشور در تولید کاشی و سرامیک را با ظرفیت تولید 250 میلیون متر مکعب دارد که سبب شده یزد به تنهایی نهمین تولید کننده کاشی و سرامیک دنیا به حساب آید.

وی عمده ترین کالای صادراتی استان را با سهم 80 درصد وزنی و 37 درصد ارزشی را کاشی و سرامیک دانست و خاطرنشان کرد: همچنین یزد رتبه دوم در صنعت نساجی کشور را دارد که در حال حاضر 23 هزار نفر در این عرصه فعالیت می کنند.

علمدار یزدی یزد را دومین استان معدنی کشور دانست و خاطرنشان کرد: 74 فقره گواهی کشف، 527 فقره پروانه بهره برداری در استان یزد فعا ل هستند.

 

علمدار یزدی بیان کرد: خوشبختانه با اقدامات گشایشی که در اقتصاد استان و کشور صورت گرفته، ارزش کل صادراتی استان یزد 12 میلیون دلار افزایش یافته و به عدد 496 میلیون دلار رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد در ارتباط با کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: دو هزار و 316 مورد مصوبه در این کارگروه ثبت شده و اقداماتی در ارتباط با 2062 فقره پرونده انجام شده است.

انتهای پیام/ی

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا