نیمی از حجم کل مبادلات فرابورس؛ مهمان بازارهای اول و دوم

نیمی از حجم کل مبادلات فرابورس؛ مهمان بازارهای اول و دوم

نماد «کرمان» بیشترین رشد قیمتی را در میان نمادهای فرابورسی به همراه داشته و پس از آن نمادهای «اوان» و «کوثر» رتبه‌های دوم و سوم را به لحاظ بیشترین رشد قیمتی کسب کردند.

شاخص کل فرابورس ایران که در انتهای معاملات هفته گذشته با قرارگیری در ارتفاع 953 واحدی سقف‌شکنی دیگری را به ثبت رساند، در آغاز مبادلات این هفته نیز با کم‌تر از یک واحد رشد پله 954 واحدی را فتح کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) به نقل از  فرابورس ایران، در جریان مبادلات روز جاری، شاخص کل فرابورس با کم‌تر از یک واحد رشد همچنان سبزپوش ماند که نمادهای «زاگرس» و «کرمان» بیشترین تاثیر را در این سبزپوشی آیفکس بر جای گذاشتند؛ این در حالی است که نماد «مارون» با بیش از دو واحد اثر منفی بر این نماگر، مانع از رشد بیشتر آن شد.

 

امروز 11 شهریورماه در جریان بازار، شاهد دادوستد حدود 221 میلیون ورقه بهادار بودیم که ارزشی نزدیک به 892 میلیارد ریال را رقم زد. از این میزان افزون بر 119 میلیون سهم به ارزش بالغ بر 353 میلیارد ریال در بازارهای اول و دوم دست به دست شد که بیش از نیمی از حجم و حدود 40 درصد از ارزش کل مبادلات را شامل می‌شود.

 

نمادهای «ذوب» و «کرمان» با استقبال زیادی از جانب سهامداران روبه‌رو شدند و به ترتیب بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی را در بازارهای اول و دوم به خود اختصاص دادند.

 

همچنین دادوستد بالغ بر 41 میلیون سهم به ارزش نزدیک به 40 میلیارد ریال در نماد «لکما» منجر به تعلق گرفتن بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی را در بازار پایه به این نماد شد. این در حالی است که در مجموع تابلوهای مبادلاتی بازار پایه شاهد نقل‌وانتقال بالغ بر 98 میلیون سهم به ارزش بیش از 173 میلیارد ریال بودیم.

 

در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز 245 هزار و 810 ورقه بهادار دست به دست شد. این میزان معامله در 524 نوبت دادوستدی صورت گرفت و ارزش بیش از 244 میلیارد ریالی را به ثبت رساند. در این بازار بیش از 45 هزار ورقه اسناد خزانه اسلامی مرحله دهم خریدوفروش شد که ارزش این مبادلات به 45 میلیارد ریال بالغ شد.

 

همچنین معامله‌گران بازار تسهیلات مسکن شاهد جابه‌جایی بیش از 102 هزار ورقه تسهیلات مسکن در 4 هزار و 811 نوبت معاملاتی بودند که ارزش این میزان از دادوستدها رقمی بالغ بر 78 میلیارد ریال را نشان می‌دهد.

 

در نهایت نگاهی به جدول بیشترین افزایش قیمت نشان می‌دهد که نماد «کرمان» بیشترین رشد قیمتی را در میان نمادهای فرابورسی به همراه داشته و پس از آن نمادهای «اوان» و «کوثر» رتبه‌های دوم و سوم را به لحاظ بیشترین رشد قیمتی کسب کردند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا