انتقاد وزیر ازفروش بی‌رویه خودروها

انتقاد وزیر ازفروش بی‌رویه خودروها

وزیر بهداشت گفت: متأسفانه همواره عادت کرده‌ایم که از پیشگیری، غفلت و فقط به درمان توجه کنیم، به عنوان مثال در این چند روز بیش از 40 هزار خودرو به فروش رفته، بدون اینکه کسی فکر آلودگی و محیط بهداشتی باشد.

به گزارش نامه نیوز، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی پنج‌شنبه‌شب در همایش تجلیل از نخبگان برتر علمی دانشگاه علوم پزشکی در محل تالار ابن سینا مشهد اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی و دیگر دانشگاه‌های مشهد استعدادهای فراوانی داشته که استفاده از این استعدادها بسیار حائز اهمیت است و باید به آنها توجه شود.
 
وی افزود: دانشگاه یکی از نهادهای بسیار مقدسی است که در سرنوشت ایران عزیز بسیار تأثیرگذار است.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در تمامی حوزه‌ها و از جمله حوزه بهداشت و سلامت تاکنون فرصت‌سوزی صورت گرفته، ادامه داد: امیدواریم تا آنجا که ما مسئولیت داریم و تا آنجا که ممکن بوده، فرصت‌سوزی نداشته باشیم؛ هرچند کارنامه‌ای بهتر و مؤثرتر از اکنون می‌توانستیم داشته باشیم، اما باز هم برای رسیدن به وضعیت بهتر باید تلاش کنیم.
 
قاضی‌زاده هاشمی با تأکید بر اینکه در حال حاضر 100 هزار تخت بیمارستانی کم داریم، اضافه کرد: متأسفانه 52 درصد از تخت‌های بیمارستانی ما فرسوده هستند، همچنین 200 هزار پرستار کم داریم و در بخش‌های پزشکی اعم از پزشک عمومی و متخصص نیز با کمبود جدی به‌ ویژه در مناطق محروم مواجه هستیم.
 
وی خاطرنشان کرد: سهم ما از تولید ناخالص ملی هم، سهم مناسبی نیست و آنچه مشخص بوده از نظر ساختاری مشکلات بسیاری داریم، اما در دولت یازدهم بیش از سایر دولت‌ها به حوزه بهداشت و سلامت توجه شده است.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد:‌در دولت‌های مختلف جایگاه بهداشت و سلامت در جایگاه نهم، دهم و یا یازدهم قرار داشته،‌ اما در دولت یازدهم از اولویت‌های مهم دولت، بهداشت و سلامت بوده و در شرایطی که تا دو ماه گذشته حتی یک ریال از بودجه‌های عمرانی را نتوانستیم توزیع کنیم، اما در عین حال در بخش سلامت طرح تحول سلامت را اجرایی کرده و موفق به اقدامات مناسبی شدیم.
 
قاضی‌زاده هاشمی با تأکید بر اینکه یکی از اولویت‌های ما رسیدگی به مناطق محروم بوده است، تبیین کرد: آنچه از اجرای طرح تحول سلامت دیدیم، رضایت‌مندی مردم از حیث عدالت‌محوری، ارتقای خدمات، دسترسی‌های آسان‌تر و کاهش هزینه‌ها بوده و در نهایت عملکرد وزارت بهداشت سبب شد تا این وزارتخانه در صدر وزارتخانه‌هایی در نگاه مردم قرار گیرد که علاوه بر شکر باید تلاش کنیم که وضعیت موجود را حفظ کرده و برای بهتر شدن آن نیز اقدامات جدی انجام دهیم.
 
وی تصریح کرد: گرچه باید گفت وزارت بهداشت تاکنون هر کاری کرده، کمترین قدمی بوده که می‌توانسته برای مردم بردارد، اما امیدواریم طرح تحول سلامت سبب شود تا دیگر زنجیره‌های خدمت به مردم اجرایی شود.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه چنین توضیح داد: البته در حوزه مشکلات موجود باید گفت برخی مشکلات حل‌شدنی نبوده و باقی می‌ماند؛ چراکه این مشکلات به شکل سنتی وجود داشته و الی‌ یوم‌القیامه نیز وجود دارد، اما برخی مشکلات نیز قابل رفع بوده و باید در مسیر حل آن تلاش کنیم.
 
قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه از ذکر کمبودهای حوزه سلامت و بیمارستان در مشهد خسته شده‌ام، یادآور شد: در مشهد متأسفانه نظیر سایر شهرها، بخش آموزش علوم پزشکی به شدت آسیب دیده و دلیل آن هم عدم توجه به فراهم‌سازی زیرساخت‌ها بوده است، متأسفانه در بخش آموزشی بیمارستان‌هایی را داریم که عنوان بیمارستان آموزشی داشته، اما به یک بیمارستان درمانی تبدیل شده‌اند و از سویی شرکت‌های دانش‌بنیان هم که کار اقتصادی می‌کنند، بنابراین وجود نحیف همین بخش آموزش پزشکی هم تکه پاره شد.
 
وی با انتقاد از اینکه ما در مشهد دو بیمارستان بسیار خوب آموزشی داشته‌ایم که تبدیل به بیمارستان درمانی شده‌اند، عنوان کرد: حقیقتاً من هر ماه به مشهد می‌آیم، اما خجالت می‌کشم به بیمارستان قائم و امام رضا(ع) سر بزنم؛ چراکه می‌دانم از چه لحاظی مشکل داشته و کمبود تخت از یک نظر و کیفیت نامناسب تهویه و سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی نیز سبب شده که این دو بیمارستان نتوانند خدمات در خور و شأن را به بیماران ارائه دهند.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: مشهد نیاز به 3 هزار تخت بیمارستانی دارد که اگر این تعداد تهیه شود، بسیاری از مشکلات ما حل شده و می‌توانیم در گام بعد حوزه آموزش را تقویت کنیم، همچنین سرانه بهداشتی، درمانی مشهد از همه شهرهای دیگر پایین‌تر است، در صورتی که این شهر ظرفیت‌های خوبی دارد که اگر استاندار خراسان رضوی در حوزه ارائه تخت بیمارستانی و تهیه زمین برای ساخت بیمارستان فردا اعلام آمادگی کند، ما نیز پس‌فردا کار خود را شروع می‌کنیم.
 
قاضی‌زاده هاشمی تأکید کرد: هیچ کجای کشور برای توریست‌درمانی ظرفیتی بهتر از مشهد ندارد؛ چراکه هم سرمایه‌داران هستند و هم جامعه پزشکی خوب در این شهر وجود دارند، اما متأسفانه یا تنگ‌نظری یا ترس و تردید سبب شده بیمارستان‌های مشهد تراز در خور و شأن خود را نداشته باشند.
 
وی با بیان اینکه مشهد بیشترین حاشیه‌نشین در کشور را دارد، گفت: این جمعیت حاشیه‌نشین یکی از مخاطرات حوزه سلامت بوده و ما باید اقدامات جدی را در این حوزه انجام دهیم. متأسفانه همواره عادت کرده‌ایم که از پیشگیری، غفلت و فقط به درمان توجه کنیم.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان تشریح کرد: برای مثال در این چند روز بیش از 40 هزار خودرو به فروش رفته، بدون اینکه کسی فکر آلودگی و محیط بهداشتی باشد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا