مدیر نظارت بر ناشران عنوان کرد:

انتشار عملکرد ماهیانه، فرصتی واقعی و قابل اتکا برای بازار سرمایه

انتشار عملکرد ماهیانه، فرصتی واقعی و قابل اتکا برای بازار سرمایه

با توجه به مهلت 3 روز کاری پس از پایان هر ماه، اطلاعات به موقعی بابت اطلاع رسانی ناشر در خصوص عملکرد ها در اختیار عموم قرار می گیرد که بازخوردهایی خوبی از سوی استفاده کنندگان و تحلیل گران نسبت به این فرصت جدید بازار سرمایه رقم خورده است.

 

با توجه به مهلت سه روز کاری برای ارایه اطلاعات عملکرد ماهانه ، تا تاریخ 4 شهریور 96 تعداد 229 از ناشران اطلاعات عملکرد ماهانه مرداد ماه 1396 خود را منتشر کرده اند.

سعید محمدعلیزاده، مدیر نظارت بر ناشران با بیان این خبر به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا) گفت: با توجه به الزام ناشران پذیرفته شده در بورس تهران و فرابورس به ارایه اطلاعات عملکرد ماهانه از مهر ماه سال 1395 روند رو به بهبود ناشران در ارایه اطلاعات ماهانه رقم خورده است.
 
وی در ادامه افزود: تاکنون 377 شرکت از شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس نسبت به ارایه اطلاعات ماهانه تیر ماه و 299 شرکت در مرداد ماه اقدام کرده اند.

به گفته این مقام مسوول الزام ناشران به ارایه اطلاعات ماهانه کمک شایانی به افزایش شفافیت در بازار کرده است. علیزاده در اینباره تصریح کرد: انتشار این اطلاعات که مبتنی بر عملکرد واقعی شرکت ها آنهم به صورت ماهیانه و تجمعی تا پایان هر ماه در هر دوره اطلاع رسانی است، از قابلیت اتکای مناسبی برای تصمیم گیری برخوردار است.

مدیر نظارت بر ناشران خاطر نشان کرد: با توجه به مهلت 3 روز کاری پس از پایان هر ماه، اطلاعات به موقعی بابت اطلاع رسانی ناشر در خصوص عملکرد ها در اختیار عموم قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه بازخوردهایی که از سرمایه گذاران و فعالین بازار در این خصوص گرفته شده حاکی از استفاده مفید تحلیل گران از این فرصت جدید بازار سرمایه برای سهامداران حقیقی و حقوقی بوده است، گفت: هریک از ناشران که اطلاعات عملکرد ماهیانه خود را مطابق دستورالعمل افشا، ارسال نکنند مشمول پیگری های تخلفاتی می شوند که متعاقباً مجازاتهایی را در پیش خواهد داشت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا