قانون معادن اصلاح می شود

قانون معادن اصلاح می شود

گروه معادن - مدیر امور استانهای خانه معدن ایران از اصلاح قانون معادن در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ماین نیوز، حامدی در نخستین همایش و مجمع عمومی سالانه خانه معدن آذربایجان شرقی در تبریز گفت : قانون معادن کاستی های بسیاری دارد که به منظور رفع نواقص موجود ، به زودی لایحه اصلاح این قانون از طریق دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه میشود.

نجاتی رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت آذربایجان شرقی هم معادن را مهمترین قابلیت استان در زمینه اقتصاد مقاومتی دانست و قوانین دست و پاگیر را مانع اصلی فعالیت معدنکاران عنوان کرد.

فرهنگی عضو کمیسون صنایع و معادن مجلس نیز با بیان اینکه بهره برداری از ذخائر عظیم معدنی آذربایجان شرقی موجب جهش اقتصاد استان میشود از تشکیل نشدن شورای معادن در استان ابراز تاسف کرد و افزود : مهمترین اولویت برنامه ششم توسعه معادن و صنایع معدنی است و بر اساس قانون این برنامه 40 درصد منابع بانکی باید به بخش صنعت و معدن اختصاص داده شود.

ضرورت تکمیل زنجیره تولید فرآورده های معدنی در استان هم موضوعی بود که علیزاده دیگر عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی بر آن تاکید کرد.
نوری رییس خانه معدن آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اینکه حدود 300 هزار نفر از جمعیت استان از معادن و صنایع معدنی ارتزاق میکنند از اجرایی نشدن بخش اعظم قانون معادن انتقاد و خاطرنشان کرد در صورتی که به بخش معدن توجه ویژه شود این بخش میتواند به پیشران اقتصاد تبدیل شود.

در این همایش نمایندگان هفت کمیسیون تخصصی خانه معدن آذربایجان شرقی مسائل و مشکلات مجموعه های خود را بیان کردند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا