مدیرکل تعاون مازندران:

معادن "ناایمن" مازندران تعطیل شد

معادن

گروه معادن - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با تاکید بر ارتقا ایمنی در واحدهای کارگری، گفت: معادن ناایمن مازندران تعطیل شد.

به گزارش ماین نیوز، به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، کامران اصغری اظهار داشت: هفته دولت فرصت بسیار خوبی بوده تا اقدامات و دستاوردهای دستگاه‌های اجرایی برای مردم استان تشریح شود البته پیرو منویات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری این مهم باید به صورت همیشگی باشد.

وی افزود: حوزه مدیریت روابط کار در این اداره کل یکی از تخصصی‌ترین بخش‌های این اداره کل بوده و مسئولیت روابط کار، بازرسی کار، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری و رسیدگی به مشاغل سخت و زیان آور را در استان مازندران بر عهده دارد که بدلیل تخصصی بودن و داشتن ارباب رجوع بسیار زیاد، کار در این حوزه بسیار سخت است.

اصغری خاطرنشان کرد: با همه سختی کار در این حوزه، با تلاش شبانه‌روزی مدیر و همکاران این معاونت، در سال‌های اخیر موفق به کسب 100 امتیاز کامل از شاخص‌های اختصاصی و حضور در رتبه‌های ممتاز در سطح کشور شده ایم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به بخش روابط کار افزود: ارتقا سطح کیفی آرا صادره در هیئت تشخیص و حل اختلاف و صدور دادنامه‌ها با استدلال و استنادات لازم قانونی و توجه ویژه به بحث آموزش هیئت‌ها موجب شده که درصد اعتراضی به آرا صادره به طور محسوسی کاهش یابد.

وی تصریح کرد: میانگین مدت زمان رسیدگی در هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف به ترتیب 22 و 29 روز بوده که با زحمات بی وقفه همکاران پایین‌‌تر از میانگین کشوری است.

اصغری ادامه داد: بیش از 30 درصد آرا در هیئت‌ها به صورت سازشی صادر و طرفین وارد دعاوی نمی‌شوند.

وی با تأکید بر ضرورت صیانت از نیروی کار در استان مازندران، خاطرنشان کرد: با تدبیر و پیگیری‌های اداره حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری اداره کل در بخش جنگل و معادن، باعث حفظ اشتغال کارگران شدیم که این تدابیر در مورد واحدهای مشکل‌دار ادامه دارد و بدنبال بهبود فضای کسب و کار در استان هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران توجه ویژه به تشکل‌های کارگری و کارفرمایی را ضروری دانست و افزود: تأسیس و یا تجدید بیش از 500 تشکل کارگری و کارفرمایی نشان از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به شرکای اجتماعی خود دارد، در واقع باید بگوییم سه جانبه‌گرایی در رأس امور قرار دارد.

وی ادامه داد: در این حوزه شاهد افزایش چند برابری میزان آموزش تشکل‌ها و مراجع حل اختلاف با موضوع قوانین کار و تأمین اجتماعی در این دولت بوده ایم.

اصغری بیان داشت: در بخش بازرسی کار اجرای طرح‌هایی از قبیل آموزش ایمنی مهندسان ناظر و کارگران ساختمانی، افزایش کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاه‌ها، اجرای مدل خود بازرسی درون کارگاهی و استقرار مسئولان ایمنی در کارگاه‌ها، بازدید هدفمند از کارگاه‌های پرخطر، اجرای آیین نامه ایمنی امور پیمانکاران و بررسی صلاحیت ایمنی و صدور گواهینامه ایمنی که همه این طرح‌ها با هدف افزایش سطح ایمنی و کاهش حوادث ناشی از کار در سطح استان است.

مدیرکل کار مازندران با تأکید بر ضرورت بازدید هدفمند از کارگاه‌های پرخطر، افزود: این بازدیدها به صورت مستمر در معادن در حال انجام بوده و تاکنون دو معدن نا ایمن طبق ماده 105 قانون کار پلمپ شده است.

وی ادامه داد: از اثرات اجرای این طرح‌ها در استان کاهش سالانه حوادث ناشی از کار بوده و در سطح کشور، مازندران در این زمینه جزو برترین‌ها است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به بررسی بیش از 40 هزار تقاضای مشاغل سخت و زیان آور در کمیته‌های بدوی و تجدید نظر در دولت یازدهم، خاطرنشان کرد: کمیته‌های استانی بررسی در خواست‌های مشاغل سخت و زیان آور با وجود حجم بالای درخواست‌های واصله در بخش سخت و زیان آور دقیق ، شفاف و به روز عمل می‌شود که امکان تخلف در آن به صفر رسیده است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا