معاون وزیر صنعت و معدن در بجنورد؛

وجود ۲ درصد از ذخایر معدنی کشور در استان خراسان شمالی

وجود ۲ درصد از ذخایر معدنی کشور در استان خراسان شمالی

گروه معادن - معاون وزیر صنعت با اشاره به وجود منابع معدنی مفید در خراسان شمالی گفت: بیش از دو درصد ذخایر شناخته شده کشور در استان خراسان شمالی قرار دارد.

به گزارش ماین نیوز، محمدرضا فیاض معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز در نشست خبری با خبرنگاران خراسان شمالی گفت: استان خراسان شمالی به لحاظ ویژگی‌های معدنی٬ پتانسیل مناسبی دارد و سازمان زمین شناسی بخش کم‌تر شناخته شده کشور را زیر پوشش کشف و شناخت قرار داده است.

وی افزود: یکی از هدف‌های مهم سازمان زمین شناسی٬ مطالعه منابع معدنی استان خراسان‌شمالی است. پرداختن به بخش معدن که از اهداف اساسی و مهم دولت تدبیر و امید هست و در این راستا قدم‌های خوبی برداشته شده است.

معاون وزیر صنعت و معدن تصریح کرد: قبل از دولت یازدهم میزان فعالیت در بخش ژئوفیزیک هوایی 180 هزار کیلومتر بوده است که این میزان در دولت یازدهم به 400 هزار کیلومتر رسیده است که نزدیک به دو نیم برابر است و در این 4 سال جهش خوب و قابل توجهی را شاهد بودیم.

فیاض با اشاره به وجود منابع معدنی مفید در خراسان شمالی بیان داشت: بیش از دو درصد ذخایر شناخته شده کشور در استان خراسان شمالی وجود دارد و بیش از یک میلیارد تن ذخایر شناخته شده این استان را در برمی‌گیرد که اندازه 336 سال ذخیره دارد.

وی گفت:استان خراسان شمالی جزو استان‌های مهم و هدف است و شرایط معدنی ویژه ای دارد به طوری که از 2 پهنه شناخته شده از 9 پهنه زمین‌شناسی٬ در این استان قرار دارد. البته تمامی استان‌ها حائز اهمیت است ولی همه نقاط خاک خراسان‌ شمالی آماده مطالعه است.

فیاض تصریح کرد: هدف از مطالعه اکتشاف محصولات٬ بهره‌برداری است و تلاش می‌کنیم از خام فروشی این ذخایر جلوگیری شود که این گام مهمی از سلسله اقدامات برای دست‌یابی به ثروت اول کشور یعنی معدن است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا