کشف بزرگترین معدن سنگ آهن ایران در اردکان

کشف بزرگترین معدن سنگ آهن ایران در اردکان

دنیای معدن - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد از کشف معدن سنگ آهن با ذخیره ۲ میلیارد تن و عیار ۷۰ درصد در یزد خبر داد.

محمدرضا علمدار یزدی عصر دیروز در نشستی خبری با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه به تازگی در استان یزد معدنی کشف شده که از نظر ذخیره و عیار در کشور و دنیا بی نظیر است، اظهار داشت: معدنی با ذخیره ۲ میلیارد تن و عیار ۷۰ درصد در عمق هزار و ۵۰۰ کیلومتری زمین کشف شده است.

وی با اشاره به اینکه کل ذخائر سنگ آهن ایران ۳ میلیارد تن است، عنوان کرد: این معدن ظرفیتی عظیم در استان یزد و کشور به شمار می رود.

علمدار یزدی ادامه داد: در مجموع ۹۰ درصد استان یزد پهنه معدنی است که ۲۸ پهنه امیدبخش و قابل توجه در آن اکتشاف شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موفقیت های استان یزد در زمینه تجارت و صادرات عنوان کرد: میز صادرات کاشی و سرامیک کشور همچنین میز صادرات خیار سبز گلخانه ای کشور به استان یزد سپرده شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت یزد بیان کرد: یزد هشتمین استان برتر صادر کننده کشور است و عمده ترین کالاهای صادراتی استان شامل کاشی و سرامیک، پسته و محصولات نساجی است.

علمدار یزدی اظهار داشت: با گشایشی که در اقتصاد استان و کشور اتفاق افتاده، ارزش کل صادراتی استان یزد ۱۲ میلیون دلار افزایش یافته و به عدد ۴۹۶ میلیون دلار رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اقداماتی که در استان یزد در راستای رفع مشکلات صنایع اتفاق افتاده است، بیان کرد: تاکنون ۳۸ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان یزد ایجاد شده که ۲ هزار و ۳۶۶ مصوبه داشته است.

علمدار یزدی خاطرنشان کرد: بیشترین مشکلات واحدهای صنعتی مربوط به مباحث بانکی با هزار و ۸۳۶ مورد بوده و موارد دیگر نظیر بیمه، مالیات، برق، گاز و ... نیز در رتبه های بعدی قرار گرفته است.

وی افزود: بررسی این مشکلات امسال نیز با قوت ادامه دارد و تاکنون ۶۴۱ مورد از واحدهای صنعتی برای بررسی مشکلات خود در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند.

منبع: مهر

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا