نگاهی به اپلیکیشن مرکز مالی ایران؛

تمام اطلاعات بازار سرمایه در تلفن همراه شما

تمام اطلاعات بازار سرمایه در تلفن همراه شما

اپلیکیشن بانک اطلاعات مالی ایران از سوی مرکز مالی ایران در نسخه‌های اندروید و iOS قابل دسترس عموم قرار گرفته است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، طراحی و انتشار ابزارهای مالی در کنار ایجاد نهادهای مالی جدید در یک دهه گذشته، سبب شد تا بازار سرمایه ایران روند پرشتابی برای توسعه داشته باشد. این توسعه مستمر بازار، اطلاعات بسیار زیاد و در عین حال پراکنده‌ای را در بخش های مختلف بازار تولید کرد که گردآوری و تجمیع این اطلاعات و ارائه آن در قالب‌های نوین ضرورتی اجتناب ناپذیر است. این ضرورت، مرکز مالی ایران را بر آن داشت تا با توجه به موضوع فعالیت خود و ترکیب منحصر به فرد سهامداری نسبت به طراحی اپلیکیشن بانک اطلاعات مالی ایران (IFDB) اقدام نماید. برای تهیه این محصول از سه ماهه پایانی سال ۱۳۹۵ گردآوری داده‌ها انجام و همزمان کار طراحی اپ آغاز شد و خوشبختانه همزمان با نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه از نسخه اندروید این اپ با حضور ریاست محترم سازمان بورس و اوراق بهادار رونمایی شد. و پس از آن با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته هم اکنون این محصول در نسخه‌های اندروید و iOS قابل دسترسی است و نخستین محصول موبایلی بانک اطلاعاتی در بازار سرمایه ایران است که توسط مرکز مالی ایران عرضه شده است.

ویژگی‌ها:

IFDB شامل اطلاعات ابزارهای مالی و کالای قابل معامله در بورس‌های کشور و مشخصات نهادهای مالی ایران است. در بخش‌ ابزارهای مالی، با تقسیم‌بندی این ابزار بر حسب سهام، اوراق بدهی و مشتقه اطلاعات معاملاتی هر یک از ابزارها برحسب نماد قابل مشاهده است. همچنین اطلاعات صندوق‌های سرمایه‌گذاری، کالای قابل معامله در بورس انرژی ایران و بورس کالای ایران نیز در بخش‌های دیگر  ارائه شده است. این امکان برای کاربران وجود دارد تا به ابزارها و کالاها بر حسب بورس‌ها و بازارهای آنها نیز دسترسی پیدا کنند. 

در یکی دیگر از بخش‌های این برنامه، اطلاعات موسسات و نهادهای فعال در بازار مالی ایران به تفکیک نهاد ناظر (بانک مرکزی، سازمان بورس و اوراق بهادار و بیمه مرکزی) ارائه شده است.

همچنین اطلاعات کلیه ناشران پذیرفته ‌شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران و ثبت ‌شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار؛ کلیه شرکت‌ها و شخصیت‌های حقوقی عرضه کننده کالا در بورس های کالایی نیز گردآوری شده است.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته،  توسعه این محصول در دستور کار مرکز قرار گرفته است و بزودی قابلیت‌های جدیدی بر روی این محصول ارائه می‌شود.

اطلاعات کامل تر و نصب این اپلیکیشن در لینک زیر:
http://www.ifc.ir/ifdb?src=kala

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا