افزایش ۱۰درصدی تولید کنستانتره درشرکت سنگ آهن مرکزی بافق

افزایش ۱۰درصدی تولید کنستانتره درشرکت سنگ آهن مرکزی بافق

گروه معادن >سنگ آهن - مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق گفت:ظرفیت خط تولید کنسانتره در سنگ آهن مرکزی بافق از 3میلیون و 200هزارتن به 4میلیون و 700هزار تن افزایش یافت.

به گزارش ماین نیوز، جواد عسکری مدیرعامل شرکت سنگ اهن مرکزی بافق به صرفه جویی های انجام شده در 3سال اخیر درزمینه فرآوری وتولید سنگ در این معدن اشاره کرد وگفت:با ارتقا سیستم فراوری خوراک،ازسوی متخصصان بومی ظرفیت خط تولید کنسانتره از 3میلیون و 200هزار تن به 4میلیون و 700هزار تن افزایش یافت.

عسکری افزود:در صورت اجرای خط جدید فرآوری سنگ آهن بیش از ۹۰میلیون یورو هزینه های استلاک،بکارگیری نیروی انسانی و هزینه های انرژی در بر داشت که با ایجاد این تکنولوژی از این مبلغ صرف نظر و ۷تا ۱۰درصد صرفه جویی شد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق با اشاره به بحران پیش روی سنگ آهن بافق با توجه به افت فروش سنگ اهن دانه بندی و شمش فولاد بیان کرد:این صرفه جویی موجب پایداری اشتغال در این معدن شد و سنگ آهن مرکزی توانست اجرای طرح های توسعه خود را تسریع کند.

عسکری به میزان تولید سالانه برخی از واحدهای این سنگ آهن مرکزی اشاره کرد و گفت:سالانه حدود 6میلیون و 700هزار تن سنگ آهن در چغارت بافق تولید می شود که از این میزان ،4میلیون و 700هزار تن کنسانتره،1میلیون و 750هزارتن دانه بندی و 130هزار تن آگلومره است .

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق به شرایط سخت تولید و فروش این شرکت طی 2سال اخیر اشاره و بیان کرد:با برنامه ریزی صورت گرفته در این شرکت، کمیته هایی ازجمله کمتیه سرمایه گذاری تشکیل شد که راهکار های خوبی برای رونق تولید ارائه داد.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی به فواید نصب و ارتقا این سیستم اشاره و تصریح کرد: باتوجه به تکنولوژی روز و نصب این سیستم زمان رفع الارم رفع عیب از 30دقیقه به 5دقیقه کاهش یافت و با اجرای این پروژه نیاز به متخصص خارجی قطع شد.

عسکری افزود:دراین طرح حضورفیزیکی اپراتور کنار دستگاه ها و تجهیزات نیاز نیست و کار به صورت آنلاین صورت می گیرد که حوادث و خطرات فردی و خسارت به صفر رسیده است.

وی بیان داشت: مطالعه،تلاش و کوشش یکساله نیروهای متخصص و بومی قبل از اجرای پروژه و اعتماد مدیران به تمامی نیروها عامل موفقیت در اجرای این طرح بود.

عسکری گفت: جهت عمل به تعهدات مردم ،سهامداران و کارخانجات برای حفظ نیروی انسانی و پیش بردن طرح توسعه،سیاستگذاری هایی تعریف و تغییرتکنولوژی تولید انجام شد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا