روز گذشته در فرابورس ؛

آیفکس سقف 950 واحدی را شکست

آیفکس سقف 950 واحدی را شکست

شاخص کل فرابورس در روز گذشته سقف‌شکنی کرد و توانست با عبور از پله 950 واحدی، در ارتفاع 951 واحدی بایستاد. دیروز همچنین شاهد رشد حجم و ارزش مبادلات در بازارهای فرابورس بودیم به گونه‌ای که معامله‌گران بیش از 511 میلیون ورقه بهادار را به ارزش بالغ بر دو هزار و 767 میلیارد ریال دست به دست کردند.

به موازات رشد چشم‌گیر حجم و ارزش مبادلات فرابورس در روز سه‌شنبه 7 شهریورماه، در هفتمین روز از ماه پایانی نیمه نخست امسال، شاخص کل فرابورس سقف‌شکنی جدیدی را ثبت کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) به نقل از فرابورس، شاخص کل فرابورس در روز گذشته سقف‌شکنی کرد و توانست با عبور از پله 950 واحدی، در ارتفاع 951 واحدی بایستاد. دیروز همچنین شاهد رشد حجم و ارزش مبادلات در بازارهای فرابورس بودیم به گونه‌ای که معامله‌گران بیش از 511 میلیون ورقه بهادار را به ارزش بالغ بر دو هزار و 767 میلیارد ریال دست به دست کردند.

حدود دو سوم از حجم کل مبادلات فرابورس، در بازارهای اول و دوم جابه‌جا شد تا بدین ترتیب افزون بر 396 میلیون ورقه به ارزش بالغ بر 772 میلیارد ریال در این دو بازار مورد دادوستد قرار گیرد. نقل‌وانتقال حدود 97 میلیون سهم به ارزش بالغ بر 86 میلیارد ریال نیز بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی را در نماد «ذوب» رقم زد.

همچنین در جریان بازار شاهد بازگشایی 4 نماد معاملاتی «بنو»، «گکیش»، «وسنا» و «آ س پ» بودیم.

از سوی دیگر در حالی نمادهای «اوان» و «ذوب» در صدر جدول نمادهای پربیننده فرابورسی ایستادند که نمادهای «کوثر» و «کشرق» بیشترین افزایش قیمتی یعنی 5 درصدی را به ثبت رساندند. نماد ذوب علاوه بر این، با حمایت دو واحدی از آیفکس در کنار نماد «مارون» بیشترین نقش را در رشد 4 واحدی این نماگر ایفا کرد.

جابه‌جایی بیش از 49 هزار ورقه تسهیلات مسکن مرداد96 به ارزش بالغ بر 38 میلیارد ریال منجر به صدرنشینی تسه9605 به لحاظ حجم و ارزش در تابلو تسهیلات مسکن شد. در ادامه امتیاز تسهیلات مسکن فروردین95 با بیشترین قیمت یعنی 792 هزار ریال مورد دادوستد قرار گرفتند.

در همین حال جابه‌جایی یک میلیون و 600 هزار ورقه در تابلو اوراق با درآمد ثابت ارزشی بالغ بر یک هزار و 598 میلیارد ریال را در این تابلو رقم زد.

سهامداران همچنین در تابلوهای معاملاتی بازار پایه افزون بر 103 میلیون سهم را به ارزش بیش از 234 میلیارد ریال دست به دست کردند که نمادهای معاملاتی «لکما» و «تجار» به ترتیب بالاترین حجم و ارزش مبادلاتی را در بازار پایه به خود اختصاص دادند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا