ادامه پیش رویی گروه های فلزی و معدنی

ادامه پیش رویی گروه های فلزی و معدنی

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت گروه های فلزی و معدنی بخصوص نمادهای فولاد، فملی، کگل و ومعادن با رشد حدود 240 واحدی به ارتفاع 83،252 رسید که در این بین نمادهای فخاس و پارسان بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.


درپی بهبود معاملات و رشد مجدد قیمت های جهانی فلزات پایه شاهد شروع مثبت و پرتقاضای اکثر نمادهای گروه فلزی و معدنی بودیم. در ادامه بازار، رشد قیمتی همگی نمادهای گروه و معاملات پرحجم آنها را نظاره گر شدیم تا جایی که نمادهای فایرا، ومعادن، کگل، فروس، فپنتا، کمنگنز، ذوب و فملی با صف خرید به کار خود پایان دادند. به این ترتیب به نظر می رسد،‌ گروه فلزی و معدنی همچنان جزء گروه های پیش رو و از بهترین گروه ها با بازدهی مناسب در سال جاری لقب گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، در گروه زغال سنگ و طبق پیش بینی روز گذشته، نماد کشرق، با صف خرید معاملات امروز را شروع کرد و تدوام رشد جهانی قیمت های زغال سنگ موجب اقبال سایر نمادهای گروه (کطبس و کپرور) شد.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت گروه های فلزی و معدنی بخصوص نمادهای فولاد، فملی، کگل و ومعادن با رشد حدود 240 واحدی به ارتفاع 83،252  رسید که در این بین نمادهای فخاس و پارسان بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

در گروه آی تی نماد مداران با جهش قیمتی صف خرید شد، نماد تازه وارد اوان همچنان با صف خرید پرحجم و عرضه های قطره چکانی به رشد خود ادامه داد و مابقی هم گروهی ها معاملاتی متعادل و منفی را تجربه کردند.

شلیا و کفرا نمادهای صف فروش و کمرجان نماد صف خرید گروه منفی کانی های غیر فلزی در معاملات امروز بود در آنسو، نماد ارزنده پکرمان در گروه لاستیک و پلاستیک سازی در حالی صف خرید شد که با عرضه های مکرر، معاملاتی بسیار پرحجم را تجربه کرد، در این گروه نمادهای پتایر، پلاسک و پاسا با معاملاتی مثبت و نمادهای پدرخش، پکویر، و پسهند با دادوستدهای متعادلی همراه بودند.

در گروه متعادل سرمایه گذاری، نماد و بیمه در ادامه فشار فروش و در کنار نماد وپردیس با صف فروش دنبال شدند، نمادهای سرچشمه، وسپه، واعتبار، وصنا، وتوصا، وصندوق، وگستر و سدبیر با معاملاتی مثبت تر از هم گروهی ها به کار خود پایان دادند.

گروه خودرویی شروعی مثبت داشتند اما با گذشت زمان معاملات، با افزایش عرضه ها و معاملاتی منفی مواجه شدند در این میان نمادهای خکار، خاذین، خرینگ، خلنت، خوساز، خمتور، خفناور، خزر و خشرق (اکثر قطعه سازها) همچنان با معاملاتی مثبت همراه بودند و در نهایت با رشد قیمتی به کار خود پایان دادند در آنسو و در گروه متعادل حمل و نقل نماد حسینا درپی انتشار فروش ماهانه مناسب و پوشش 39 درصدی طی دوره 4 ماه، با جهش قیمتی به صف خرید رسید.

مدیرعامل ایران خودرو با اعلام عرضه یک محصول جدید و برنامه های آتی، از تولید خودروهای برقی و هیبریدی با همکاری شرکای خارجی خبر داد. یکه زارع در خصوص برنامه های آتی گفت: درحال حاضر دو پلتفرم در ایران خودرو تعریف شده که یکی با پژو و برای محصولات مشترک با این شرکت و دیگری پلتفرمی که براساس قرارداد 10 جانبه بین المللی به صورت ویژه برای ایران خودرو طراحی خواهد شد. در این کنسرسیوم علاوه بر طراحی پلتفرم و محصولات جدید برای ایران خودرو،‌ تولید خودروهای برقی و هیبریدی نیز پیش بینی شده است.

درگروه شیمیایی که اکثرا معاملاتی متعادل و درگروه فراورده های نفتی که اکثرا معاملاتی متعادل و منفی در جریان بود، نمادهای شسینا، شتوکا، شپلی و شفارس با صف خرید، نمادهای شخارک، شپارس، شفن، شلعاب، پترول، و شبهرن با دادوستدهایی مثبت تر از هم گروهی ها مواجه بودند.

اکثر نمادهای گروه غذایی با توجه به قرار داشتن در سطوح حمایتی و جذاب کوتاه مدتی با افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت مواجه شدند تا جایی که نمادهای غشهداب، غدیس، غمینو و غگرجی از اقبال بیشتری برخوردار بودند و صف خرید را تجربه کردند در آنسو نماد پرحاشیه بهپاک با ابطال مکرر معاملات، ادامه فشار فروش در کنار نمادهای غسالم و غچین با صف فروش دنبال شدند.

گروه کاشی و سرامیک با ادامه صف خرید نماد کهرام، معاملات مثبت نمادهای کترام و کسعدی و معاملات منفی کپارس، کلوند و کساوه مواجه شدند به طوریکه نماد کلوند صف فروش شد. در گروه های متعادل و منفی ساختمانی و سیمانی نمادهای ثشاهد، وتوس، سخزر، سبجنو، سفار، ساربیل، سمازن و سخوز کم حجم اما همراه صف فروش و نمادهای ثاباد، سکرما، سبزوا و سفانو و ثمسکن با نوساناتی مثبت تر از هم گروهی ها سپری شدند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا