جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش های صنعت، معدن و تجارت جذب

جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش های صنعت، معدن و تجارت جذب

بهرامی تاکید کرد: ایجاد استراتژی برای اتصال کسب و کارها و اتصال به بازارهای جهانی از اولویت های مهم توسعه اقتصادی کشور است.


مدیرکل سرمایه گذاری خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت از جدب هفت میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در بخش های صنعتی، معدنی و بازرگانی کشور در دوره پسابرجام خبر دا د که این آمار صرفنظر از قراردادهایی است که نهایی شده یا به امضا رسیده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از ایرنا، «افروز بهرامی» امروز (سه شنبه) در آیین تودیع و معارفه وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این سرمایه گذاری درقالب 103 پروژه وارد کشور شده است که تاکنون 41 پروژه به بهره برداری رسیده و 62 مورد دیگر در حال طی مراحل اجرایی است.

وی با اشاره به گسترده تر شدن توزیع جغرافیایی سرمایه گذاری خارجی در دولت یازدهم، خاطرنشان کرد: در این راستا شاهدیم حتی این سرمایه گذاری ها به صنایع غذایی، کانی های غیرفلزی، فروشگاه های زنجیره ای و ... رسیده است.

بهرامی تاکید کرد: ایجاد استراتژی برای اتصال کسب و کارها و اتصال به بازارهای جهانی از اولویت های مهم توسعه اقتصادی کشور است.

وی اظهار داشت: در 50 سال گذشته شاهد رشد تنها 30 درصدی صنعتی کشور بودیم؛ در این زمینه شاهدیم تولیدات کشور کمتر بر مبنای برونگرایی، صادرات و نیازهای بازار جهانی استوار بوده است.

به گفته این مقام مسئول، شاید تنها راهکار اساسی در این شرایط، اتخاذ رویکرد استراتژی صادرات باشد، در این راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی هدایت بخش خصوصی کشور به این سمت و سو است.

در این مراسم همچنین «سید عبدالوهاب سهل آبادی» رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با تقدیر از خدمات «محمدرضا نعمت زاده» وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت گفت: نمی توان با شرایط فعلی بانک های کشور به رشد و توسعه برسیم.

وی یادآوری کرد: تسهیلات بانکی زمانی به دست ما می رسد که «نوشدارو پس از مرگ سهراب است» و در این راستا از وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت انتظار می رود بخش خصوصی واقعی را در نظر داشته باشد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا