با هدف جذب شرکت های کوچک:

تاسیس دومین بورس مکزیک در سال جدید میلادی

تاسیس دومین بورس مکزیک در سال جدید میلادی

در اوایل سال آینده میلادی با هدف جذب شرکت های بیشتر به بازارهای سهام در اقتصاد قدرتمند آمریکای لاتین ، دومین بورس مکزیک فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

مکزیک در نظر داد دومین بورس خود را تا سال 2018 میلادی تاسیس کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، مدیر عامل نهاد بورس اوراق بهادار مکزیک BIVA از راه اندازی دومین بازار سهام در دومین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین خبر داد.

بر اساس این گزارش، در اوایل سال آینده میلادی با هدف جذب شرکت های بیشتر به بازارهای سهام در اقتصاد قدرتمند آمریکای لاتین، دومین بورس مکزیک فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

نهاد بورس اوراق بهادار این کشور(BIVA) مجوز راه اندازی این بورس را به صورت رسمی در مراسمی در روز سه شنبه دریافت کرد.

به نظر می رسد دومین بورس این کشور رقیبی جدی برای بورس فعلی مکزیک BMV باشد.

سانتیاگو اورکیزا، مدیر عامل نهاد بورس اوراق بهادار مکزیک در این خصوص به رویترز گفت: بسیاری از شرکت های کوچک که درآمد سالانه ای بین 28 میلیون تا 56 میلیون دلار داشتند تمایل زیادی برای ورود به بازار سهام از خود نشان دادند به این ترتیب تصمیم گرفتیم تا بازاری جدید برای شرکت های کوچک ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: بسیاری از شرکت ها هم اکنون درخواست پذیرش در این بورس را برای ما ارسال کرده اند.

نهاد بورس اوراق بهادار مکزیک سیستم معاملاتی بر پایه نزدک، دومین بورس بزرگ آمریکا، دارد که در 70 بازار دیگر در دنیا نیز از آن استفاده می شود .

این مقام مسئول اضافه کرد: به نظر می رسد شمار درخواست پذیرش شرکت ها تا سه سال آینده با رشد30 درصدی همراه شود و به 200 شرکت برسد. در حالی که ارزش معاملات روزانه تا سه سال آینده با رشد 50 درصدی به 20 بیلیون پزو خواهد رسید .

بر اساس تعریف ویکی پدیا، بورس اوراق بهادار مکزیک، (Bolsa Mexicana De Valores) که به اختصار BMV نام دارد تنها بورس اوراق بهادار مکزیکی مستقر در مکزیکو سیتی است، که در پایان سال مالی ۲۰۱۰ ارزش بازار آن، معادل ۴۰۹ میلیارد دلار برآورد شد.

بورس اوراق بهادار مکزیک در سال ۱۹۳۳ فعالیت خود را آغاز نمود و در سال ۲۰۱۱ با ارزش بازار ۴۶۰ میلیارد دلار، پس از بورس سائوپائولو به‌عنوان دومین بازار بورس آمریکای لاتین و پنجمین بورس قاره آمریکا شناخته شد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا