۱۷۵۰ میلیارد ریال به شرکت گروه ملی پرداخت شد

۱۷۵۰ میلیارد ریال به شرکت گروه ملی پرداخت شد

دنیای معدن - اهواز ـ نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس از پرداخت ۱۷۵۰ میلیارد ریال به شرکت گروه ملی فولاد از طریق بانک ملی ایران به منظور پرداخت بدهی کارگران خبر داد.

همایون یوسفی اظهار کرد: محمدرضا حسین زاده رئیس بانک ملی کل کشور امروز اعلام کرد که غالب سهام شرکت گروه ملی صنعتی فولاد اهواز طی صورتجلسه هفت اسفند سال گذشته بابت ردمال در پرونده فساد کلان اقتصادی از طریق دادستانی و به صورت قهری به بانک ملی ایران واگذار شد.

وی افزود: رئیس بانک ملی ایران همچنین اعلام کرد که شرکت یاد شده در زمان واگذاری دارای مشکلات و بدهی های عدیده ای از جمله معوقات ۶ ماهه حقوق و عیدی پرسنل بوده که با تصویب هیئت مدیره بانک ملی ایران مبلغ یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال (با احتساب ۴۵۰ میلیارد ریال منابع داخلی شرکت) به منظور رفع مشکلات و پرداخت معوقات به شرکت یاد شده پرداخت و حقوق معوق پرنسل تسویه شد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس تصریح کرد: بنا بر اعلام رئیس بانک مرکزی، مطابق مفاد ۱۶ و ۲۷ قانون رفع موانع تولید مصوب مجلس شورای اسلامی در سال گذشته بانک ها مؤظف به واگذاری شرکت های تحت پوشش بوده به طوری که در سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد ریال از سهام شرکت های تحت پوشش بانک ملی ایران واگذار شده است.

یوسفی ادامه داد: در سال جاری نیز بر اساس تکلیف و در راستای اجرای قانون یاد شده واگذاری شرکت های تابع از جمله شرکت گروه ملی صنعتی فولاد اهواز در دستور این بانک قرار دارد.

وی در پایان عنوان کرد: حسین زاده همچنین اعلام کرده که با توجه به اینکه واگذاری سهام بانک در شرکت های بورسی از طریق بورس و شرکت های خارج از بورس (غیربورسی) از طریق مزایده (مطابق آیین نامه معاملات دولتی) و درج آگهی روزنامه های کثیرالانتشار است، شرکت گروه ملی صنعتی فولاد اهواز نیز از امر مستثنی نبوده و به دلیل غیربورسی بودن واگذاری از طریق مزایده و درج آگهی انجام می شود.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا