امروز در بورس تهران؛

شاخص کل قله 83هزار واحد را فتح کرد

شاخص کل قله 83هزار واحد را فتح کرد

امروز سهامداران بورس تهران بیش از یک هزار و 205 میلیارد ریال برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را به ارزش 2هزار و 626 میلیارد ریال در 44 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

 

در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران شاهد سد شکنی شاخص بورس و ورود این متغیر به کانال 83 هزار واحدی بود.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) در داد و ستدهای روز دوشنبه شاخص بورس با رشد 127 واحدی توانست از مرز 83 هزار عبور کند و به رقم 83 هزار و 12 برسد.

همچنین در این روز سهامداران بورس تهران بیش از یک هزار و 205 میلیارد ریال برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را به ارزش 2هزار و 626 میلیارد ریال در 44 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

امروز همه شاخص های بورسی به جز شاخص بازار دوم صعودی بودند. شاخص بازار دوم افت 170 واحدی را ثبت کرد. این در حالی بود که امروز شاخص کل با رشد 127 واحدی به رقم 83 هزار و 12 رسید. شاخص بازار اول نیز 171 واحد رشد کرد.

نمادهای گل گهر، فولاد مبارکه، ملی مس، پتروشیمی خارک و سرمایه گذاری معادن و فلزات با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که نمادهای ارتباطات سیار و بانک ملت با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

در جریان معاملات امروز گروه های فلزات اساسی، کانه فلزی و خودرو با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای معادن منگنز، قند نقش جهان، نفت پارس، رینگ سازی مشهد، موتورسازان تراکتورسازی ایران، آلومینیوم ایران و ماشین سازی نیرو محرکه بود.

این در حالی بود که در سوی دیگر بازار سهام پشم شیشه ایران، نیرو کلر، گروه صنعتی سپاهان، سرمایه گذاری صنعت بیمه، آبادگران ایران، سیمان هگمتان و قند مرودشت با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

همچنین در این روز سهامداران بورسی برای خرید سهام آلومینیوم ایران، واحدهای صندوق کیان، پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، سهام گروه پتروشیمی ایرانیان و اوراق مشارکت شهرداری مترو بیشترین تقاضا و صف های خرید را تشکیل دادند.

این در حالی بود که گروهی از سرمایه گذاران برای خروج از واحدهای پارند پایدار سپهر، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری تهران، سهام سیمان مازندران، حق تقدم ایران ترانسفو و اوراق مشارکت رایان سایپا بیشترین عرضه و طولانی ترین صف های فروش را ثبت کردند.

در پایان معاملات امروز سرمایه گذاری معادن و فلزات با معامله بلوکی 385 میلیون سهمی به ارزش 559 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا