تگزاس زیر و رو شد:

آشوب طوفان هاروی در بازارهای جهانی

آشوب طوفان هاروی در بازارهای جهانی

طوفان هاروی که دیروز ایالت تگزاس در آمریکا را با مشکلات عدیده ای رو به رو کرد موجب سقوط شاخص های اروپا، آمریکا و نوسان در بازار آسیا شد.

بازارهای جهانی در ساعات معاملاتی نخستین روز هفته در پی طوفان شدید هاروی که موجب ایجاد وضعیت خطرناک در آمریکا شد، با روند نوسانی همراه شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، طوفان هاروی که دیروز ایالت تگزاس در آمریکا را با مشکلات عدیده ای رو به رو کرد موجب سقوط شاخص های اروپا، آمریکا و نوسان در بازار آسیا شد.

این طوفان که موجب افت قیمت سهام شرکت های انرژی و نفتی شد از طرفی دیگر افزایش نرخ یورو را موجب شد و قیمت این ارز را به بالاترین میزان نسبت به سال 2015 رساند.

در این بین، شاخص تاپیکس ژاپن با روند افزایشی همراه شد در حالی که شاخص های معاملاتی در بازارهای سئول و سیدنی با روند کاهشی همراه شدند .

در این بین قیمت آتی گازوئیل با رشد 10 درصدی همراه شد در حالی که ذخایر گازوئیل در آمریکا با کاهش بسیار شدیدی در پی طوفان اخیر همراه شده است .

در بازارهای آسیایی شاخص تاپیکس با رشد 0.2 درصدی همراه شد در حالی که بورس کره جنوبی افت 0.4 درصدی را نظاره گر شد .

در استرالیا شاخص اس اند پی 0.6 درصد منفی شد و بورس هنگ کنگ با رشد 0.3 درصدی شاخص اصلی رو به رو شد در حالی که شاخص شانگهای چین رشد 0.7 درصدی را از آن خود کرد .

در این بین، شاخص یورواستاکس نیز کاهش 0.4 درصدی داشت .

قیمت نفت تگزاس برای تحویل فوری با کاهش 0.3 درصدی به هر بشکه 47 دلار و 71 سنت رسید قیمت طلا نیز با رشد 0.5 درصدی هر اونس یک هزار و 297 دلار معامله شد.  

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا