در دومین روز کاری هفته رخ داد؛

افزایش حجم مبادلات فرابورس/ انجام 6 معامله در سامانه «واچار»

افزایش حجم مبادلات فرابورس/ انجام 6 معامله در سامانه «واچار»

بازارهای اول و دوم در جریان بازار امروز میزبان جابه‌جایی افزون بر 98 میلیون سهم به ارزش 338 میلیارد ریال بودند که در این میان نماد شرکت‌های سهامی ذوب آهن و پتروشیمی زاگرس به ترتیب بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

نقل‌وانتقال بالغ بر 268 میلیون سهم به ارزش 886 میلیارد ریال در دومین روز کاری هفته در بازارهای فرابورس ایران، حاکی از افزایش حجم و در مقابل کاهش ارزش دادوستدها نسبت به روز گذشته است. روز جاری مصادف با 5 شهریورماه، سهامداران این حجم از مبادلات را در 32 هزار و 299 نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) به نقل از  فرابورس ایران، بازارهای اول و دوم در جریان بازار امروز میزبان جابه‌جایی افزون بر 98 میلیون سهم به ارزش 338 میلیارد ریال بودند که در این میان نماد شرکت‌های سهامی ذوب آهن و پتروشیمی زاگرس به ترتیب بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

 

نماد «زاگرس» همچنین بیشترین با دو واحد اثر مثبت بر آیفکس مانع از ریزش این نماگر شد تا بدین ترتیب شاخص کل فرابورس با 63/. واحد افت همچنان در ارتفاع 947 واحدی باقی بماند.

 

عنوان بیشترین افزایش قیمتی نیز به نام نمادهای «اوان» و «بساما» ثبت شد و در سمت دیگر نمادهای «بهپاک» و «بالاس» با 4.9 واحد با بیشترین افت قیمتی مواجه شدند.

 

انجام 6 معامله در سامانه «واچار»

 

در پی راه‌اندازی آزمایشی سامانه معاملات مشتقه فرابورس تحت عنوان «واچار» امروز نیز در اختیار معامله خرید و فروش برای نماد سهام پایه فولاد هرمزگان جنوب، 6 معامله انجام شد.

 

به گفته بهنام محسنی معاون توسعه بازار فرابورس ایران به محض آنکه تمامی مراحل توسعه‌ای این سامانه تکمیل شود، بهره‌برداری نهایی از آن صورت خواهد گرفت و در مقطع فعلی انجام معامله، تسویه معاملات، نگهداری اطلاعات رجیستری معاملات را در همین سامانه انجام می‌دهیم و به محض آنکه از این فاز به طور موفقیت‌آمیز خارج شویم ارتباط سامانه واچار را با سامانه‌های موجود در فرابورس ایران و بازار سرمایه متصل و برقرار خواهیم کرد.

 

دادوستد 101 هزار ورقه تسهیلات مسکن

 

نگاهی به خریدوفروش اوراق تسهیلات مسکن در روز جاری حاکی از مبادله نزدیک به 101 هزار ورقه تسه به ارزش حدود 77 میلیارد ریال است. امتیاز تسهیلات مسکن خرداد91 با بیشترین قیمت مورد دادوستد قرار گرفت.

 

همچنین در تابلو اوراق با درآمد ثابت اسناد خزانه اسلامی مرحله یازدهم با بیشترین استقبال از سوی معامله‌گران روبه‌رو شد به طوری که بیش از 78 هزار ورقه به ارزش بالغ بر 76 میلیارد ریال در نماد «اخزا11» دست به دست شد.

 

درنهایت سهامداران بالغ بر 109 میلیون سهم را به ارزش افزون بر 177 میلیارد ریال در 3 تابلو مبادلاتی بازار پایه جابه‌جا کردند که بیشترین حجم معاملاتی مربوط به نماد «لکما» بود. همچنین مبادله بالغ بر 30 میلیون سهم به ارزش افزون بر 56 میلیارد ریال منجر به این شد که نماد «کیسون» بیشترین ارزش مبادلاتی را در بازار پایه به خود اختصاص دهد .

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا