اعلام مشارکت ایمیدرو در معدن فسفات چرام

اعلام مشارکت ایمیدرو در معدن فسفات چرام

گروه معادن - وزیرصنعت معدن و تجارت: فعالیت معدن فسفات شهرستان چرام با مشارکت شرکت ایمیدرو آغاز می شود.

به گزارش ماین نیوز، وزیر صنعت، معدن و تجارت دیشب در بازدید از معدن فسفات چرام با اشارهآغاز به کار فسفات چرام با شرکت ایمیدرو به اینکه شرکت ایمیدرو تعهد مسئولیت کرد که هم فسفات چرام و هم بوکسیت سرفاریاب را فعال کند گفت: کار فسفات چرام به همت شرکت ایمیدرو به زودی آغاز می‌شود.

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران که با عنوان ایمیدرو شناخته‌شده، شرکت هلدینگ دولتی فعال در بخش معدن ایران است. ایمیدرو دارای ۸ شرکت اصلی و ۵۵ شرکت عملیاتی در زمینه صنایع فولاد، آلومینیوم، مس، سیمان و مواد معدنی است.

محمد شریعتمداری افزود: در کشور قریب به ۹ هزار پرونده معدن صادر شده که بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ مورد آن به بهره‌برداری نرسیده است .
وی افزود :در دوره چهار ساله یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، توجه ویژه به بخش معادن است.
وزیر صنعت و معدن گفت: تعداد زیادی از معادن در کشور هستند که شناسایی شده و شرایط بهره‌برداری تا حدود زیادی مناسب هست، ولی به دلایل مختلفی هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند که معدن فسفات چرام هم یکی از آنهاست.
شریعتمداری با بیان اینکه سیاست عمده دولت فرمایش مقام معظم رهبری است که معادن را چیزی شبیه نفت دانستند، اضافه کرد: امیدورایم طبق فرمایش معظم‌له در آینده نه چندان دور، معدن جای نفت را در کشور بگیرد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا