مقام آمریکایی: تحریم‌های ایران بازگشت‌پذیرند

مقام آمریکایی: تحریم‌های ایران بازگشت‌پذیرند

رئیس بخش ایران در وزارت خارجه آمریکا از بازگشت‌پذیر بودن تحریمهای اعمال شده علیه ایران حتی در صورت برداشته شدن خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، استیو فاگین رئیس بخش ایران در وزارت امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری ترند گفت تحریم ها علیه ایران حتی در صورت برداشته شدن هم برگشت پذیر هستند.

فاگین که در دوازدهم نوامبر در مصاحبه ای اختصاصی با خبرگزاری ترند، گفت‌وگو کرد، خاطر نشان کرد توافق هسته ای در چهاردهم جولای حاصل شد و شورای امنیت سازمان ملل در بیست و یک ژوئیه در قطعنامه 2231 از توافق هسته ای حمایت کرد و در آن مهلت 90 روزه ای تعیین شد که در آن ایران باید برخی تعهدات خود را بر اساس توافق اجرا کند.

وی تاکید کرد موضوع لغو تحریم ها تنها درباره تحریم های هسته ای اجرا می شود و افزود دیگر تحریم های آمریکا علیه ایران در ارتباط با حمایت این کشور از تروریسم، فعالیت های بی ثبات کننده ایران در خاورمیانه و نقض حقوق بشر همچنان پابرجا خواهند ماند.

این مقام آمریکایی گفت: «اکنون تنها تمرکز ما بر روی تاریخ اجرای توافق هسته ای است، اما این به ایران بستگی دارد. ایران باید گام های ضروری بر اساس توافق را بردارد. آنها(ایرانی ها) علنی می گویند که در حقیقت در حال انجام این کارها هستند، و ما آنها را زیرنظر داریم و منتظریم که ببینیم آنها در گام بعدی چه کاری خواهند کرد. باید بگویم که در خود توافق هسته ای یک کمیسیون مشترک ایجاد شده است که اجرای توافق را بررسی خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود همه کاملا اهدافش(توافق) را فهمیده اند و این که همه طرف ها در این کمیسیون حضور دارند.»

فاگین در پاسخ به سوالی درباره این که در صورت پایبند نبودن ایران به تعهداتش- یا اگر پنج بعلاوه یک از میزان پایبندی ایران به تعهداتش راضی نباشد- چه اتفاقی خواهد افتاد، گفت: «براساس مفاد توافق هسته ای مکانیزمی داریم که می توانیم دوباره درباره (موارد مورد اختلاف) در توافق بحث کنیم، اما در نهایت اگر نقض های فاحشی در توافق صورت گرفته باشد، ما می توانیم به طور یکجانبه تحریم هایی را که بر اساس قطعنامه شورای امنیت لغو کرده ایم را دوباره اعمال کنیم. مکانیزم خاصی برای بازگرداندن تحریم های چندجانبه وجود دارد که شامل رای گیری و تصویب در شورای امنیت سازمان ملل درباره توقف اجرای فرایند لغو تحریم ها است».

انتهای پیام/پ

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا