رشد 88.3 درصدی سرمایه گذاری دولت یازدهم در صنایع فولادی خراسان رضوی

رشد 88.3 درصدی سرمایه گذاری دولت یازدهم در صنایع فولادی خراسان رضوی

دنیای معدن -مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: با اجرای 9 طرح بزرگ فولادی در این استان، سرمایه گذاری دولت یازدهم در حوزه صنایع فولادی این خطه رشدی 88.3 درصدی داشته است. علی رسولیان افزود: این طرح های فولادی، با ظرفیت 17.5 میلیون تن کنسانتره و 15 میلیون تن گندله، که در آغاز دولت یازدهم در حد تحویل زمین بود، هم اکنون به طور متوسط پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد رسیده است که 2 واحد به بهره برداری رسیده و سه واحد آماده افتتاح است. وی حجم سرمایه گذاری در حوزه واحدهای فولادی استان را 526 میلیارد تومان ذکر و عنوان کرد: هم اکنون این رقم به بیش از چهار هزار و 529 میلیارد تومان رسیده است. به گفته وی در آغاز کار دولت یازدهم یک واحد 2.6 میلیون تنی تولید کنسانتره و ظرفیتی معادل 900 تن گندله در استان نیمه فعال بود که در سه سال گذشته به ظرفیت کامل رسیده است. وی ادامه داد: واحد کنسانتره سنگان در سال 95 و واحد گندله فولاد مبارکه در این منطقه با ظرفیت پنج میلیون تن، ماه گذشته با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت بهره برداری شد. وی گفت: فولاد اپال پارسیان سنگان هم با ظرفیت پنج میلیون تن و واحد گندله سازی فولاد خراسان (نیشابور) با ظرفیت 2.5 میلیون تن هم اکنون آماده بهره برداری و فولاد پارس سبزوار نیز با ظرفیت 800 هزار تن تا نیمه امسال تکمیل می شود. وی با بیان اینکه بقیه واحدها هم تا انتهای امسال به انجام می رسد، افزود: از محل واحدهایی که امسال بهره برداری شده و یا آماده راه اندازی است چهار هزار نفر اشتغال مستقیم یافته و می یابند. وی ادامه داد: علاوه بر این، تلاش شده با احیای واحدهای صنعتی موجود نیز که بخش زیادی از آنها دچار مشکلات متعدد بودند، رونق به این حوزه برگردد. وی افزود : در این راستا برای حفظ واحدهای تولیدی و اشتغال موجود در حوزه تولید تا پایان سال 95 تامین مالی بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط و طرح های نیمه تمام دارای بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی به انجام برسد که بدین منظور 726 میلیارد تومان به استان اختصاص یافت و بین واحدهای تولیدی توزیع شد. وی ادامه داد: تا پایان سال 95 در مجموع 2 هزار و 690 واحد تولیدی استان در سامانه بهین یاب برای استفاده از تسهیلات رونق تولید ثبت نام کردند که از این تعداد یک هزار و 835 واحد برای دریافت یک هزار و 616 میلیارد تومان تسهیلات به بانک ها معرفی شدند. وی گفت: در این راستا تامین مالی 522 واحد به مبلغ 442 هزار و 600 میلیارد تومان در بخش صنعت و کشاورزی انجام شده است . وی اظهار کرد: علاوه بر این تسهیلات رقمی معادل 689 میلیارد تومان تسهیلات به صورت پرداخت مستقیم به یک هزار و 191 واحد تولیدی استان پرداخت شد و بر اساس عملکرد 25 بانک عضو شورای هماهنگی استان تنها در 10 ماهه سال 95 معادل 19 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بخش های مختلف تولیدی، خدماتی، کشاورزی، صنعت و تجارت، قرض الحسنه، مسکن و ساختمان، صادرات و غیره به روش های مختلف تامین منابع مالی شده است. رسولیان تصریح کرد: در نتیجه این تلاش ها و اقدامات، امروز شاهد رشد و رونق دوباره تولید هستیم چنانکه در حوزه الیاف مصنوعی در سال 95 نسبت به سال قبل رشد 46 درصدی، تولید خودرو 43 درصد، روغن نباتی 8.3 درصد، سیمان 25 درصد و موتورسیکلت 16 درصدی را شاهدیم.

علی رسولیان افزود: این طرح های فولادی، با ظرفیت 17.5 میلیون تن کنسانتره و 15 میلیون تن گندله، که در آغاز دولت یازدهم در حد تحویل زمین بود، هم اکنون به طور متوسط پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد رسیده است که 2 واحد به بهره برداری رسیده و سه واحد آماده افتتاح است.
وی حجم سرمایه گذاری در حوزه واحدهای فولادی استان را 526 میلیارد تومان ذکر و عنوان کرد: هم اکنون این رقم به بیش از چهار هزار و 529 میلیارد تومان رسیده است.
به گفته وی در آغاز کار دولت یازدهم یک واحد 2.6 میلیون تنی تولید کنسانتره و ظرفیتی معادل 900 تن گندله در استان نیمه فعال بود که در سه سال گذشته به ظرفیت کامل رسیده است.
وی ادامه داد: واحد کنسانتره سنگان در سال 95 و واحد گندله فولاد مبارکه در این منطقه با ظرفیت پنج میلیون تن، ماه گذشته با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت بهره برداری شد.
وی گفت: فولاد اپال پارسیان سنگان هم با ظرفیت پنج میلیون تن و واحد گندله سازی فولاد خراسان (نیشابور) با ظرفیت 2.5 میلیون تن هم اکنون آماده بهره برداری و فولاد پارس سبزوار نیز با ظرفیت 800 هزار تن تا نیمه امسال تکمیل می شود.
وی با بیان اینکه بقیه واحدها هم تا انتهای امسال به انجام می رسد، افزود: از محل واحدهایی که امسال بهره برداری شده و یا آماده راه اندازی است چهار هزار نفر اشتغال مستقیم یافته و می یابند.
وی ادامه داد: علاوه بر این، تلاش شده با احیای واحدهای صنعتی موجود نیز که بخش زیادی از آنها دچار مشکلات متعدد بودند، رونق به این حوزه برگردد.
وی افزود : در این راستا برای حفظ واحدهای تولیدی و اشتغال موجود در حوزه تولید تا پایان سال 95 تامین مالی بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط و طرح های نیمه تمام دارای بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی به انجام برسد که بدین منظور 726 میلیارد تومان به استان اختصاص یافت و بین واحدهای تولیدی توزیع شد.
وی ادامه داد: تا پایان سال 95 در مجموع 2 هزار و 690 واحد تولیدی استان در سامانه بهین یاب برای استفاده از تسهیلات رونق تولید ثبت نام کردند که از این تعداد یک هزار و 835 واحد برای دریافت یک هزار و 616 میلیارد تومان تسهیلات به بانک ها معرفی شدند.
وی گفت: در این راستا تامین مالی 522 واحد به مبلغ 442 هزار و 600 میلیارد تومان در بخش صنعت و کشاورزی انجام شده است .
وی اظهار کرد: علاوه بر این تسهیلات رقمی معادل 689 میلیارد تومان تسهیلات به صورت پرداخت مستقیم به یک هزار و 191 واحد تولیدی استان پرداخت شد و بر اساس عملکرد 25 بانک عضو شورای هماهنگی استان تنها در 10 ماهه سال 95 معادل 19 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بخش های مختلف تولیدی، خدماتی، کشاورزی، صنعت و تجارت، قرض الحسنه، مسکن و ساختمان، صادرات و غیره به روش های مختلف تامین منابع مالی شده است.
رسولیان تصریح کرد: در نتیجه این تلاش ها و اقدامات، امروز شاهد رشد و رونق دوباره تولید هستیم چنانکه در حوزه الیاف مصنوعی در سال 95 نسبت به سال قبل رشد 46 درصدی، تولید خودرو 43 درصد، روغن نباتی 8.3 درصد، سیمان 25 درصد و موتورسیکلت 16 درصدی را شاهدیم.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا