در هفته ای که گذشت؛

پلی پروپیلن های شیمیایی و فیلم در کانون توجه بودند

پلی پروپیلن های شیمیایی و فیلم در کانون توجه بودند

در هفته ای که گذشت حجم معاملات محصولات پلیمری به ۴۰ هزار و ۶۹ تن رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، عرضه محصولات ۶۳ هزار تن و تقاضای آن هم بالغ بر ۸۷ هزار و ۶۲۰ تن بود.

به این ترتیب در آخرین هفته مردادماه، معاملات نسبتا خوبی در تالار پتروشیمی رقم خورد، به طوری که عرضه ها ۷ هزار و ۳۵۰ تن افزایش یافت. از سوی دیگر در کل بیش از ۶۴ درصد از محصولات عرضه شده توسط متقاضیان خریداری شد،به طوری که ۲۷ گرید از ۸۵ گرید عرضه شده با رقابت قیمتی به فروش رسیدند.

 در همین حال در هفته ای که گذشت حجم تقاضا نیز بیش از ۴۴ هزار تن کاهش یافت. از سوی دیگر بیشترین افزایش عرضه در هفته ای که گذشت، مربوط به گروه پلی اتیلن سنگین اکستروژن با ۴ هزار و ۶۸۱ تنی بوده است، بعد از این گروه  پلی اتیلن سنگین تزریقی با ۲۰۰۲  تن قرار داشت.

همچنین بیشترین کاهش عرضه مربوط به گروه پلی پروپیلن نساجی با یک هزار و ۴۸۱  تن بود، همچنین گروه PET  بطری نیز کاهشی ۸۵۸ تنی را تجربه کرد. گرید پلی پروپیلن شیمیایی نیز با کاهش عرضه ۴۲۶ تنی از دیگر کالاهایی بود که کاهش عرضه را تجربه کردند.

در همین حال بیشترین تقاضا در هفته ای که گذشت به گروه پلی پروپیلن شیمیایی و با ۱۹ هزار و ۱۷۳ تن تقاضا تعلق داشت که ۲ هزار تن کاهش تقاضا را نسبت به هفته ماقبل تجربه کرد، بعد از آن گروه PET گرید بطری با ۱۴ هزار و ۵۵۳ تن تقاضا قرار داشت.

به این ترتیب در جدول معاملات محصولات پلیمری در هفته قبل، رتبه یک تا سه جدول جذاب ترین ها به محصولات پلی پروپیلن های شیمیایی و فیلم تعلق داشت. گروه PET گرید بطری نیز بعد از هفته ها التهاب و بحران در این هفته کاهش نرخ را تجربه کردند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا