آیفکس با صعود 7 واحدی در ارتفاع 947 واحدی ایستاد

آیفکس با صعود 7 واحدی در ارتفاع 947 واحدی ایستاد

امروز شنبه 4 شهریورماه بالغ بر 103 میلیون سهم به ارزش 308 میلیارد ریال در مجموع بازارهای اول و دوم دادوستد شد و نمادهای معاملاتی شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان و پتروشیمی زاگرس به ترتیب بیشترین حجم و ارزش معاملات را در این دو بازار تجربه کردند.

نخستین روز معاملاتی فرابورس ایران در هفته جدید با معامله بیش از 199 میلیون ورقه بهادار به ارزش یک‌هزار و 370 میلیارد ریال پایان یافت و شاخص کل نیز با رشد 7 واحدی همراه شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) به نقل از  فرابورس ایران، امروز شنبه 4 شهریورماه بالغ بر 103 میلیون سهم به ارزش 308 میلیارد ریال در مجموع بازارهای اول و دوم دادوستد شد و نمادهای معاملاتی شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان و پتروشیمی زاگرس به ترتیب بیشترین حجم و ارزش معاملات را در این دو بازار تجربه کردند.

 

امروز همچنین شاخص کل فرابورس با افزایش 7 واحدی همراه شد تا با این صعود آیفکس در ارتفاع 947 واحدی بایستد.

 

سه نماد شیمیایی به نام‌های «زاگرس»، «مارون» و «خراسان» و دو نماد از گروه فلزات اساسی به نام‌های «میدکو» و «ذوب» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس تا سطح حداکثر 4 واحد به جا گذاشتند و دو نماد «دماوند» و «شراز» تا سطح 1.5 واحد تاثیر منفی بر این نماگر داشتند.

 

نماد معاملاتی مبین وان کیش که بیش از دو هفته از عرضه اولیه آن می‌گذرد روز جاری در صدر نمادهای پربازدید و جزو نمادهایی قرار گرفت که بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرد.

در نماد «اوان» که با صف خرید معاملات را به پایان رساند بیش از 46 هزار سهم دست به دست شد و رشد قیمت پایانی تا نزدیکی 5 درصد رقم خورد.

 

در همین حال در جریان بازار نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه کارآفرین و صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و دستورات این مجمع بازگشایی شدند.

 

بازار پایه فرابورس ایران نیز در سه تابلو معاملاتی خود میزبان دادوستد 92 میلیون سهم به ارزش نزدیک به 236 میلیارد ریال قرار گرفت.

 

براساس طبقه‌بندی جدید در خصوص بازار پایه نماد شرکت‌های گسترش صنایع پیام، تولید سموم علف‌کش،، لوله و تجهیزات سدید، تولی پرس، کف، بازرگانی آینده‌سازان بهشت پارس، بانک شهر، صنایع بسته‌بندی مشهد، پتروشیمی اصفهان و کارتن مشهد به تابلو ج بازار پایه منتقل و روز جاری در این تابلو گشایش شدند.

 طبق اعلام مدیر عملیات بازار و اعضا فرابورس ایران نیز قیمت‌گذاری این نمادهای منتقل شده به تابلو ج بازار پایه منوط به معامله حجم مشخصی از سهام به شرح دو در هزار سرمایه پایه هر شرکت با کف 100 هزار سهم و سقف ده میلیون سهم بود و در صورت عدم انجام معامله به این شرح، معاملات انجام شده مورد تایید قرار نگرفته و بازگشایی نماد به جلسه معاملاتی بعد موکول می‌شود.

 

تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز شاهد معامله حدود 97 هزار ورقه تسه به ارزش 74 میلیارد ریال بود.

 

تسه‌ها امروز در تمامی نمادها با افت قیمت روبه‌رو و در بازه قیمتی 758 تا 791 هزار ریال دست به دست شدند.

 

در نهایت بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس با معامله 713 هزار ورقه به ارزش 711 میلیارد ریال روبه‌رو شد. اسناد خزانه اسلامی مرحله دهم بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در این بازار تجربه کرد.

 

در پایان معاملات دوشنبه هفته جاری نماد معاملاتی اسناد خزانه اسلامی مرحله نهم در نماد به منظور پرداخت مبالغ اسمی این اسناد متوقف خواهد شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا