شاخص کل در مرز 83 هزار واحد ایستاد؛

نمادهای بزرگ بورس تهران راسبزپوش کردند

نمادهای بزرگ بورس تهران راسبزپوش کردند

در بازار امروز همه شاخص های بورسی به جز شاخص بازار دوم صعودی بودند. شاخص کل 355 واحد بالا رفت و به رقم 82هزار و 897 رسید. شاخص بازار اول نیز 395 واحد صعودی شد اما شاخص بازار دوم 21 واحد افت کرد.

 

در داد و ستدهای روز شنبه شاخص کل بورس با رشد پرقدرت 355 واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز شنبه شاخص کل بورس 355 واحد بالا رفت و به عدد 82هزار و 897 واحد رسید.

همچنین در این روز سهامداران بیش از 731 میلیون برگه سهم و حق تقدم و سایر دارایی های مالی را به ارزش 3هزار و 206 میلیارد در 51 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

در بازار امروز همه شاخص های بورسی به جز شاخص بازار دوم صعودی بودند. شاخص کل 355 واحد بالا رفت و به رقم 82هزار و 897 رسید. شاخص بازار اول نیز 395 واحد صعودی شد اما شاخص بازار دوم 21 واحد افت کرد.

نمادهای ملی مس، فولاد مبارکه، گل گهر، پتروشیمی پردیس، پتروشیمی خارک و فولاد خوزستان با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص، رشد این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که مپنا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص ثبت کرد.        

برترین گروه های صنعت امروز نیز با بیشترین حجم و ارزش معاملات متعلق به گروه های فلزات اساسی، کانه فلزی و شیمیایی بودند.

همچنین در جریان معاملات روز شنبه نمادهای قند نقش جهان، توسعه شهری توس گستر، آلومینیوم ایران، پتروشیمی فناوران، الکتریک خودرو شرق، کاشی سعدی و پتروشیمی خارک با بیشترین رشد قیمت در صدر جدول معاملات قرار گرفتند.

این در حالی بود که نمادهای قند نیشابور، سیمان مازندران، معادن بافق، کاشی تکسرام، نیرو ترانس، سیمان کردستان و صنایع جوشکاب یزد با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم، کیان و پارند پایدار سپهر، سهام گل گهر و آلومینیوم ایران بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را تشکیل دادند.

این در حالی بود که در سوی دیگر بازار گروهی از سرمایه گذاران تلاش کردند با عرضه های سنگین از واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، اوراق صکوک سایپا، واحدهای صندوق کیان، حق تقدم ایران ترانسفو، اوراق صکوک رایتل و سهام سیمان مازندران خارج شوند.

در پایان معاملات امروز ملی مس با معامله 71 میلیون سهمی بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت شهرداری اصفهان با معامله 990 میلیارد ریالی بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا